Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: ubezpieczenie emerytalne z kapitałem związane z płatnościami na cele mieszkalne?

Napisany przez RheinPirat
Proszę o Waszą pomoc, ponieważ sam jestem laikiem i przez szukanie w Google nie otrzymałem satysfakcjonujących odpowiedzi.

Moja narzeczona została skuszoną w 2010 roku przez swego ówczesnego agenta ubezpieczeniowego do podpisania ubezpieczenia na życie po zakończeniu studiów. Ponieważ podchodziła do tego dość naiwnie, podpisała umowę.

W ostatnich latach zawsze zakładałem, że podpisała zwykłą umowę o oszczędzaniu w ramach programu VL (na zwykłe 7 lat).

Teraz, podczas przeglądania dokumentów, okazało się jednak, że to ubezpieczenie kapitałowe na wypadek zgonu i wypłatę świadczenia na życie, które działa do wieku emerytalnego.

Moje pytania teraz: - Co to dokładnie jest i jak to działa? Dostawcą jest firma Volkswohlbund. Niestety na ich stronie internetowej nie można znaleźć nic poza jednym zdaniem: SAFE VL: Gwarantowane oprocentowanie i alokacja nadwyżek w funduszu zabezpieczającym (aktywach zabezpieczających).

- Czy ona/my tego potrzebujemy? Moja narzeczona ma już ubezpieczenie emerytalne typu Riester, które musiała zawrzeć jako pracowniczka sektora publicznego w mieście. Ponadto chcemy zakupić Dom własny w ciągu najbliższych lat i spłacić go do czasu emerytury, co w gruncie rzeczy również jest zabezpieczeniem emerytalnym.

- Ponieważ suma jest tak niewielka, musimy i tak zawrzeć ubezpieczenie na życie przy zakupie nieruchomości.

Re: ubezpieczenie emerytalne z kapitałem związane z płatnościami na cele mieszkalne?

Napisany przez Birgit

....
Moja narzeczona już ma ubezpieczenie Riester, które musiała zawrzeć jako pracownik sektora publicznego w mieście.

W jaki sposób można zmusić pracownika do zawarcia umowy Riester?