Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestowanie pieniędzy - gdzie i jak najlepiej?

Napisany przez SubZero
hi,

jestem nowy tutaj na forum i od niedawna interesuję się tematem pieniędzy i finansów, który wcześniej miał dla mnie raczej poboczne znaczenie (dlaczego tak właściwie). Przeczytałem książki reichtum kann man lernen i cashflow-quadrant autorstwa Roberta Kyosaki, które zmieniły moje podejście i sposób myślenia o pieniądzach. Niemniej jednak nadal jestem nowicjuszem w tej dziedzinie i chętnie przyjąłbym przydatne wskazówki dotyczące budowy prywatnego majątku.

Obecnie podejmuję następujące kroki w celu zabezpieczenia na przyszłość:
- od lata 2011 miesięcznie wpłacam 100€ na moje konto emerytalne Riester
- od lutego 50€ miesięcznie na fundusz emerytalny Klinikrente
- konto oszczędnościowe (diba) od 2003 roku, od marca wpłacam miesięcznie 250€ (aktualnie niestety tylko 1% oprocentowania)

Chciałbym zbudować pasywne dochody lub aktywa majątkowe. Ponieważ nie jestem zorientowany w kwestiach prawnych i podatkowych w Niemczech, chętnie przyjąłbym pomoc od osób podobnie myślących ^^

pozdrawiam, subzero

Napisany przez soundjunk
A więc, jak wygląda twoja skłonność do ryzyka? Jakie wahania może mieć inwestycja lub jaką różnicę możesz zaakceptować, aby nadal spokojnie spać. Na co ma być przeznaczone to pieniądze? Jak długo możesz przeżyć z twoich oszczędności? Jak długo pieniądze mogą dla ciebie pracować? Jaka jest twoja sytuacja z dyspensą podatkową? Jakie doświadczenia zdobyłeś w handlu papierami wartościowymi?
Czy mieszkasz na wynajem czy posiadasz nieruchomość? Jeśli pierwsze jest prawdziwe, czy masz pragnienie posiadania nieruchomości?

Napisany przez SubZero
Cześć,