Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Doradztwo inwestycyjne

Napisany przez Markus92
Cześć,
W mojej sytuacji:
Jestem obecnym studentem i zastanawiam się, co zrobić, aby uzyskać z tego więcej.
Mam do dyspozycji 500 euro miesięcznie, z których nie ponoszę dodatkowych kosztów stałych.
Moje finanse obecnie wyglądają następująco:
- 8000 euro na koncie Cortal Consors Tagesgeld z oprocentowaniem 1,7% r./r. (na 12 miesięcy)
- 10000 euro na koncie Tagesgeld Postbank z oprocentowaniem 2,5% na 6 miesięcy
- 4500 euro na koncie oszczędnościowym Sparkasse Zuwachssparen z oprocentowaniem 4,5% r./r. do stycznia 2014 r.
- 3300 euro na koncie oszczędnościowym Sparkasse Zuwachssparen z oprocentowaniem 2,25% r./r. do stycznia 2015 r.
- 2500 euro na koncie bieżącym Sparkasse z oprocentowaniem 2% r./r. do 2500 euro

Moje skłonności do ryzyka oceniam jako niskie lub praktycznie zerowe, ponieważ te pieniądze zostały zaoszczędzone dla mnie przez moich dziadków, a sam w tym sensie nie zarabiam pieniędzy... (nie kwalifikuję się do Bafög).
Dlatego moje pytanie do was. Czy moje rozplanowanie pieniędzy jest sensowne? Macie jakieś propozycje poprawy?

Napisany przez Birgit
Cześć,

Na koncie bieżącym otrzymujesz 2% do 2500,-
Przy karcie kredytowej otrzymujesz 1,7%.

Dlaczego więc masz tylko 500,- na koncie bieżącym?
Wtedy miałoby to większy sens, aby mieć 2500,- na koncie bieżącym.

Birgit

Napisany przez Markus92
Tuż przed liczbą 500 brakowało cyfry 2.
Dzięki za uwagę!

Napisany przez soundjunk
Aktualnie wszystko jest w porządku, ponieważ oprocentowanie równoważy inflację. Po wygaśnięciu sytuacja staje się interesująca, gdy nie ma skłonności do ryzyka, ponieważ wtedy tracisz pieniądze. To ma miejsce gdy oprocentowanie i inflacja dalej pozostają w tej samej proporcji.

Napisany przez Markus92