Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestycja na 5 lat - jaki jest najlepszy sposób?

Napisany przez zechyr
Cześć wszystkim!

Mam zamiar odkładać od 200 do 300 euro miesięcznie przez najbliższe 5-6 lat i zastanawiam się, czy zainwestować je w jakiś fundusz, książeczkę oszczędnościową, czy coś innego.
Szczerze mówiąc, kompletnie się na tym nie znam, dlatego proszę o radę.
Jaki jest najlepszy sposób, aby uzyskać jak najwięcej odsetek przy niskim ryzyku w stałym lokacie o okresie trwania około 5-6 lat?

Mam 5000-6000 euro, które mogę dołożyć do tej pakietu, aby być może uzyskać wyższe odsetki.

Jakie są możliwości?

PS: Jeśli moje wyrażenie było niejasne lub coś w tym stylu, proszę o wyjaśnienie - po prostu jestem zupełnie nowy w tej materii.

Pozdrowienia i czekam na wasze rady!

Napisany przez zechyr
---Przy czym zapomniałem napisać:
Jestem całkiem gotowy poświęcić trochę czasu, aby zgłębić tematykę inwestycji itp.
Czytałem tutaj kilka razy, że ta książka jest bardzo polecana:
Souverän investieren mit Indexfonds und ETF autorstwa Gerd Kommer.

Wiem, że z kwotą 10.000 - 20.000 zł nie zrobi się wiele. Moim celem jest przynajmniej walka z inflacją - obecnie pieniądze leżą na książeczkach oszczędnościowych i te 200-300 € miesięcznie nie powinny tam też trafiać...
Chciałbym znaleźć bardziej spójne, dochodowe rozwiązanie

Napisany przez EuroPaule

w jakiś fundusz, książeczkę oszczędnościową lub cokolwiek innego, co się tylko da.
Żeby być szczerym, nie mam pojęcia i proszę o radę!

Cześć,

Jeśli to jest obecna sytuacja, nie powinieneś na razie nic robić, chyba że może założyć konto oszczędnościowe w banku, który jest objęty niemieckim systemem ochrony depozytów.

Cytat z zechyr

---Przy okazji, zapomniałem napisać:
Jestem również skłonny poszerzyć swoją wiedzę na temat inwestycji i podobnych spraw.