Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Co jeszcze warto rozważyć w kwestii zabezpieczenia emerytalnego prawie w wieku 44 lat?

Napisany przez Lolle1805
Cześć wszystkim! Niestety nie mam ukończonego wykształcenia i pracuję jako niezależny DJ z zatrudnieniem na część etatu. W ciągu lat niestety nie myślałem zbyt wiele o emeryturze. Teraz mam stałą partnerkę i zależy nam na posiadaniu dziecka w najbliższej przyszłości. Chciałbym rozpocząć studia. Chciałbym teraz zdecydować się na coś konkretnego. Co moglibyście polecić w moim wieku? ubezpieczenie na życie, emerytura Riester, oszczędzanie pieniędzy na książce oszczędnościowej????? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź. Może ktoś ma propozycję, gdzie mógłbym się poradzić w Hamburgu. Dziękuję za pomoc!

Re: Co jeszcze warto rozważyć w kwestii zabezpieczenia emerytalnego prawie w wieku 44 lat?

Napisany przez Dahut
Rozumiem to dobrze? Dotychczas nie płaciłeś składek na ubezpieczenie emerytalne ani prywatne ubezpieczenie emerytalne i nie zaoszczędziłeś nic? W takim razie podejrzewam, że nie ma sensu zaczynać teraz, chyba że zarabiasz na tyle dużo pieniędzy, że możesz odkładać wysokie kwoty co miesiąc, co jako DJ czy student raczej nie będzie możliwe. W innym przypadku wydaje mi się, że i tak nie będziesz mógł osiągnąć emerytury przekraczającej kwotę Hartz-4, a raczej mniej. A jeśli i tak będziesz musiał otrzymać dodatkowe wsparcie, możesz w późniejszym wieku po prostu całkowicie przejść na Hartz-4 i teraz lepiej zainwestować swoje pieniądze w dzieci.

Napisany przez 2Escorpio

możesz również całkowicie utrzymywać się z Hartz-4 w późniejszym wieku i teraz lepiej zainwestować swoje pieniądze w dzieci.