Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych tematów związanych z finansami.

Re: Czy nadgodziny muszą być opłacane?

Napisany przez ADMCI4
Pracuję jako pedagog społeczny w placówce opieki nad dziećmi. Na nadchodzące wakacje my, pracownicy, zainicjowaliśmy projekt, w który zaangażowani są wszyscy współpracownicy. Nasza szefowa już teraz ostrzegła nas, że ewentualne nadgodziny będą musiały zostać wypłacone wyłącznie pieniężnie, a nie jako dodatkowy czas wolny. Oznacza to, że mimo naszego zaangażowania netto praktycznie nic na tym nie zyskamy. Zanim się zaangażuję w ten projekt, chciałbym dowiedzieć się, czy mam obowiązek wykonywać nadgodziny za projekt, który sami pracownicy zaproponowali, a to za wynagrodzeniem.

Napisany przez 2Bolitho
Proszę zapytać swoją radę zakładową lub w razie potrzeby specjalistę ds. prawa pracy. Proszę zwrócić uwagę na dokładne określenie. Temat jest zbyt skomplikowany, aby udzielić na niego odpowiedzi w ramach forum. Zależy między innymi od precyzyjnej treści twojej umowy o pracę i porozumień zbiorowych.

Napisany przez Saskia63
Obawiam się, że przepisy są tu na tyle niejasne, że mogą być interpretowane według uznania. W najgorszym przypadku twoja szefowa po prostu będzie to sugerować i znajdzie powody, aby cię zwolnić, jeśli nie będziesz robić nadgodzin. Nie chcę cię przerażać, bo też nie znam konkretnego przypadku, ale sądzę, że jest to teoretycznie możliwe i praktykowane przez pracodawców...

Napisany przez Dahut
Myślę, że prawo pracy i jego wdrożenie to zawsze dwie różne pary butów. Co to za korzyść mieć rację, ale zostać zwolnionym z innych powodów, albo mieć tylko stres w pracy? Zawsze lepiej jest dogadać się z szefem / szefową w dobrych relacjach.

Napisany przez ThinkPad

Zanim zaangażuję się w tę kwestię, chciałbym wiedzieć, czy mam obowiązek wykonywania nadgodzin za projekt, który sami pracownicy zasugerowali, w zamian za wynagrodzenie.