Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Mieszkanie własnościowe - czy możliwa jest finansowanie?

Napisany przez Yuri
Hej,

mam 23 lata i pochodzę z okolic Monachium. Pracuję jako programista i moje miesięczne wynagrodzenie netto to 2 300 EUR.

Moje obecne miesięczne stałe koszty to:
- 640 EUR czynsz (100 opłat dodatkowych, 40 EUR za miejsce parkingowe)
- 300 EUR rata za samochód
- 100 EUR ubezpieczenie samochodu
- 30 EUR za DSL
- 25 EUR za abonament telefoniczny
- 100 EUR inne umowy (serwer, Spotify itp.)
------------------------
1 195 EUR stałych kosztów

Z pozostałych pieniędzy oszczędzam na wakacje, ewentualne naprawy samochodu, prywatne zakupy (np. akwarium).

Ponadto od tego roku odziedziczyłem mieszkanie warte 254 000 EUR, wolne od długu. Od 15.08 mam tam już najemcę. Miesięczny czynsz wynosi 795 EUR plus 200 EUR opłat dodatkowych plus 50 EUR za garaż. Razem miesięcznie 1 045 EUR. Z tych 1 045 EUR płacę miesięcznie 260 EUR na WEG (opłaty za zarządzanie nieruchomością). Te pieniądze są również używane do tworzenia rezerw. Miesięcznie odliczam oficjalnie 60 EUR z czynszu, ponieważ nie mogę przerzucić wszystkich kosztów na najemcę (np. koszty zarządzania nieruchomością). Dodatkowo muszę opodatkować moje dochody z najmu. Ponadto oszczędzam około 100 EUR miesięcznie - na wypadek napraw mieszkania.
Tak więc na szaleństwa zostałoby mi miesięcznie 500 EUR.

Ponieważ już teraz płacę 640 EUR za czynsz + 500 EUR z najmu, mogę sobie pozwolić na wydatek 1 140 EUR miesięcznie na własne mieszkanie. Oczywiście ostatecznie mniej, bo musiałbym płacić również opłaty za mieszkanie.