Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie przedsiębiorczości.

Napisany przez muffinman
Cześć ludzie,

chciałem tylko zapytać o najlepszy sposób postępowania.

Jestem studentem, a jednocześnie prowadzę małą spółkę z o.o. Zawsze szło mi całkiem nieźle, dzięki czemu mogłem wypłacić sobie wynagrodzenie jako dyrektor w wysokości 1000 EUR netto, co było dla mnie wystarczające, mieszkając z rodzicami.

Teraz chciałbym w końcu wynająć własne mieszkanie, znalazłem już coś naprawdę uroczego. Kosztuje razem z pośrednikiem, notariuszem i podatkiem od nabycia nieruchomości 120 tysięcy.

Oczywiście z dochodem netto 1000 EUR jest trochę trudno. Mam około 20 tysięcy gotówki prywatnie.

Jednak w ostatnich latach firma miała się bardzo dobrze, zarobiła dodatkowe 30 tysięcy zysku w 2012 roku i około 100 tysięcy zysku w 2013 roku, mimo mojego wynagrodzenia. Firma ma również 120 tysięcy gotówki, które nie są potrzebne.

Więc co teraz najlepiej zrobić? Chciałbym po prostu podnieść moje wynagrodzenie do 2500 netto i sfinansować mieszkanie w dużej mierze za pomocą kredytu i spłacić go w ciągu 5 lat. Jeśli wypłaciłbym pieniądze z firmy od razu, podatek byłby dość wysoki. Ponadto nikt nie wie, czy firma zawsze będzie dobrze prosperowała.

Oczywiście, mogę także dostać dodatkowo, na przykład 30 tysięcy kapitału własnego jako kredyt od mojej firmy.

Ale jak to wszystko wyjaśnić bankowi?

Pozdrowienia i dzięki!

Napisany przez 6Bankkaufmann
@Muffinman
Nie chcę cię osobiście atakować. Ale jeśli jesteś studentem w swojej własnej spółce z o.o., to brzmi tak, jakbyś tam także był udziałowcem.
A jeśli twoje przedsiębiorstwo osiąga zysk w wysokości 120 000 EUR, to oznacza, że masz model biznesowy, który na pewno powinien mieć przyszłość. Gratulacje z tego powodu.