Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Czy umowa rejestrowa z banku do ubezpieczenia jest sensowna?

Napisany przez Atti
Cześć, mam 27 lat, pracuję zawodowo od 2006 roku i mam plan oszczędzania na Riesterfundusz.

Jeden przyjaciel pracuje w Ergo Pro i powiedział mi, żebym przyszedł na spotkanie doradcze. Tak więc poszedłem, dużo gadania (niestety nie mam pojęcia na ten temat), w końcu zostało mi przeliczone, że mogę zaoszczędzić dużo pieniędzy, jeśli zmienię moją umowę Riester na Ergo i będę ją prowadził jako ubezpieczenie. Słowo kluczowe tabela wiekowa padało często, że banki tutaj działają na moją niekorzyść, a w ubezpieczeniach byłoby lepiej, a Ergo ma najlepsze oferty i bije wszystkich innych.

Nie mam teraz głowy na to, by szukać niezależnego doradcy i chcę tylko w ogólnych zarysach wiedzieć, czy naprawdę powinienem zmieniać, czy ludziom chodzi raczej o swoje własne korzyści. Wiem, że tacy ludzie pracują na zasadzie prowizji i są opłacani przez Ergo, także ostatecznie kwestia ich niezależności jest skomplikowana, czy faktycznie chcą dla mnie najlepszego. W tym sensie nie są to doradcy, ale raczej sprzedawcy. Zawsze można ludziom jedynie spojrzeć w oczy, ale nie zobaczyć, co mają w środku.

Jak już wspomniałem, nie mam zielonego pojęcia, obecnie też mnie to mało interesuje, jestem zajęty pracą i w najbliższym czasie mam inne sprawy do załatwienia, a i oszczędzanie na przyszłość mnie teraz trochę chłodzi.

Gdybym nie miał umowy Riester, nie podpisywałbym takiej, ale teraz już mam, pytanie czy warto zmieniać na ubezpieczenie?