Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Prywatne ubezpieczenie emerytalne dla studenta.

Napisany przez mutzipeahi
Cześć wszystkim,

jestem 26-letnim studentem, który prawdopodobnie uzyska pożądany tytuł za 1,5 roku.

Moja matka powiedziała mi w zeszłym tygodniu, że od początku przyszłego roku chce udostępnić mi 800 € miesięcznie na moje prywatne oszczędności emerytalne. Mam zastanowić się, jak chcę zainwestować te pieniądze.

Od około 5 lat płacę składki na emeryturę Riester, ale kwota ta wynosi nieco ponad 10€ miesięcznie.

Ponieważ nie mam zupełnie pojęcia o tej materii, byłbym bardzo wdzięczny za zalecenia i propozycje.
Pozdrowienia, Mutzi

Napisany przez crs
Gratulacje z okazji luksusowego problemu.

Niemniej jednak, przy takiej sumie powinieneś / powinnaś znaleźć lokalnego doradcę i wspólnie z nim / nią opracować solidne planowanie finansowe.

Napisany przez Peter Wolnitza
Witaj i dobry wieczór,

nie jest łatwo dawać porady i zalecenia z dystansu, NIE znając Twoich celów, pragnień i wyobrażeń.

Dlatego spróbuję podejść do tego inaczej:
Na pewno w tej sytuacji NIE zrobiłbym:
Nie zawierałbym żadnych długoterminowych umów oszczędnościowych (ubezpieczenia emerytalne, bez względu na to, czy są to ubezpieczenia z funduszami inwestycyjnymi czy klasyczne, żadne umowy Rürup lub Riesterverträge) - bez względu na to, jak wspaniałe (pod względem podatkowym/dochodowym) korzyści obecnie są promowane i jak kuszące to brzmi, ponieważ matka płaci.

Większość pieniędzy zainwestowałbym po prostu jako regularne terminowe oszczędności - hasło: dostępność - nie wiadomo, jak będzie po ukończeniu studiów - czy czeka wymarzona praca? Czy może trzeba będzie przebrnąć przez kilka miesięcy? - coś tam z pobytu za granicą przez pewien czas?