Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Rachunek zysków i strat WHEN dochody kapitałowe? / Uczeń / Wolna kwota podatkowa)

Napisany przez DanielB
Ponieważ jestem tutaj nowy, państwu wszystkim dzień dobry

Mam dość specyficzne pytanie i niestety nie jestem w stanie znaleźć odpowiedzi w Google. Generalnie nie znam się na tej dziedzinie dobrze, po prostu dlatego, że dotąd nie musiałem się nia zajmować.

W mojej sytuacji: Jestem studentem od lat mam pracę dorywczą na 400 euroOd około pół roku założyłem działalność gospodarczą, aby móc wystawiać faktury.Czasami handluję na giełdzie i zazwyczaj inwestuję zarobione pieniądze (lokaty terminowe/lokata).

W urzędzie skarbowym podałem, że chcę złożyć rachunek zysków i strat dla mojej działalności. Ważne jest dla mnie, aby pozostać poniżej kwoty wolnej od podatku za wszelką cenę.

Mimo że założyłem tylko działalność gospodarczą, zakładam, że muszę uwzględnić pracę za 400 euro w fakturze. Tak więc jest dobrze, prawda?

Co jest dla mnie interesujące, to czy muszę również podać dochody kapitałowe z odsetek/akcji? W takim przypadku miałbym poważne problemy z pozostaniem poniżej kwoty wolnej od podatku.

Ponadto chciałbym wiedzieć, czy jeśli nie muszę tego podawać, czy w przypadku, gdy zostanę poniżej kwoty wolnej od podatku dzięki pracom, mogę zażądać zwrotu podatku od dochodów kapitałowych od urzędu skarbowego. Po prostu przekroczę kwotę wolną od podatku (od dochodów kapitałowych) w każdym przypadku. Byłoby niemal za piękne, żeby było prawdziwe. Ale po prostu nie wiem. Mam nadzieję, że sformułowałem swoje pytanie zrozumiale i w odpowiednim podforum.

Dziękuję z góry.

Re: Rachunek zysków i strat WHEN dochody kapitałowe? / Uczeń / Wolna kwota podatkowa)

Napisany przez winfoer