Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Emerytura - ile powinienem oszczędzać miesięcznie?

Napisany przez latinjazz
Drodzy eksperci od zabezpieczenia na starość!

Chciałbym uzyskać niezależną i krytyczną opinię na temat mojego zabezpieczenia na starość.
O mnie: Mam 39 lat, jestem żonaty, mam 2 dzieci, pracuję w branży IT i powiedziałbym, że nieźle zarabiam. Niemniej jednak, pod koniec miesiąca nie zostaje mi tyle, ile bym chciał, ze względu na zabezpieczenie na starość, a dodatkowo muszę obsługiwać kredyt hipoteczny w wysokości około 1200 euro miesięcznie.

Po ukończeniu studiów poznałem doradcę z firmy MLP, który doradzał mi w sprawach zabezpieczenia na starość. Między 2001 a 2005 rokiem założono różne polisy, które chciałbym, aby Państwo ocenili. Czuję się z nimi trochę niekomfortowo, zwłaszcza po przeczytaniu głównie negatywnych opinii na temat firmy MLP.

Co miesiąc płacę około 420 euro na polisy zabezpieczenia na starość MLP, do których jeszcze nie wliczyłem 120 euro za ubezpieczenie od utraty zdolności do pracy. Te 420 euro dzielą się na ubezpieczenie na życie z funduszem inwestycyjnym, ubezpieczenie emerytalne z funduszem inwestycyjnym, rentę Riester oraz tzw. ubezpieczenie podstawowe. Dodatkowo płacę ubezpieczenia na życie w Bayern-Versicherung około 50 euro/miesiąc. Dwa razy w ciągu roku z mojej pensji pracowniczej odprowadzane są kwoty na ubezpieczenie emerytalne, co uważam za korzystne, ponieważ są one odliczane od wynagrodzenia brutto.
W przypadku polis MLP należy zauważyć, że przy prostym obliczeniu iloczynu czasu trwania w miesiącach i miesięcznej składki, otrzymuje się znacznie wyższą sumę niż wartość bieżąca wyświetlana w programie finansowym MLP. Innymi słowy - gdybym trzymał te pieniądze pod poduszką, miałbym obecnie więcej!