Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestycje finansowe i zwrot świadczeń BAföG.

Napisany przez Shen
Cześć drodzy użytkownicy forum finansowego,

Jestem tutaj nowa i chciałabym się najpierw przedstawić.

Mam 27 lat i jestem studentką psychologii na drugim etapie edukacyjnym. W zeszłym tygodniu dowiedziałam się, że odziedziczyłam pewną sumę pieniędzy (w dolnym pięciocyfrowym zakresie), która jest przeznaczona na moje finansowanie studiów. Obecnie jestem na studiach licencjackich, otrzymuję 1/3 stawki BAföG i pracuję dodatkowo. Ogólnie sytuacja finansowa jest średnia, ale obecnie sobie radzę. Chcę wykorzystać odziedziczone pieniądze na studia magisterskie (następny rok jesienią, jeśli dostanę miejsce), ale przede wszystkim na szkolenie w zakresie psychoterapeutyki psychologicznej. Koszty szkolenia PPsy wynoszą około 30.000-40.000€, a to bez kosztów utrzymania (czynsz itp.). W zależności od instytutu, część pieniędzy zostanie zwrócona w trakcie szkolenia lub w całości. Dodatkowo muszę w pewnym momencie zwrócić połowę mojego BAföG.

Niestety nie mam zbyt dużo pojęcia o inwestowaniu pieniędzy i chciałabym dowiedzieć się tutaj, jakie możliwości w tej kwestii istnieją. Chętnie podzieliłabym kwotę i zainwestowała w różne formy inwestycji (co wydaje mi się najmądrzejsze); aby móc uzyskać dostęp do jednej części i zrezygnować z drugiej, dzięki czemu ta druga będzie mogła rosnąć gdzieś przez kilka lat. Ponadto, z punktu widzenia przyszłej sytuacji finansowej/planowania, inwestycja powinna być przeważnie bezpieczna.

Proszę o pomysły, jak najlepiej postępować. Fundusze inwestycyjne, jeśli tak, to jakie? Zwykłe akcje nie wchodzą dla mnie w grę, ponieważ nie mam ani czasu, ani wiedzy, aby je odpowiednio zarządzać. Jakie inne dobre inwestycje istnieją? Do kogo mogę się zwrócić w tej sprawie i gdzie?