Witaj YeboKando,
Masz oczywiście rację. Moja wypowiedź była bardzo przesadzona, więc teraz spróbuję bardziej szczegółowo opisać moje stanowisko.
Zanim jednak zacznę udzielać zaleceń, uważam za ważne, aby każdy czytelnik wiedział, kto tu pisze. Często bowiem za opiniami, badaniami i wypowiedziami kryją się przedstawiciele określonych kierunków (inwestycyjnych) (lub lobby), którzy opierając się na swojej (często zlepionej z opinii innych) półwiedzy, dzielą się nią z innymi.
Celic również nie jest obiektywny! Pracuję od ponad 12 lat w branży finansowej (jako makler, przedstawiciel wyłącznościowy, itp.), mam wykształcenie jako specjalista ds. doradztwa finansowego, a obecnie prowadzę własny fundusz inwestycyjny w nieruchomości, który dotąd nie był aktywny, ponieważ dopiero w tym tygodniu otrzymał akceptację BaFin (wreszcie po prawie 1 roku oczekiwania). Trochę wiem o pieniądzach.
Być może nie potrafię w sposób zrozumiały wyjaśnić każdego z moich kolejnych myśli, jestem przecież fachowcem! Krytyka jak najbardziej jest zatem na miejscu i mile widziana!
Niniejszy wpis nie ma charakteru autopromocji. Mój wątek przedstawiania się opublikowałem już miesiące temu, a aktualizację zamierzam uzupełnić w nadchodzących dniach.
Na podstawie mojego doświadczenia wiem, że ludzie rzadko trzymają się zaleceń naprawdę długoterminowo. Dezorientacja (poprzez przyjaciół, media, osoby, którym nieuzasadnienie nadaje się fachowa wiedza w dziedzinie inwestycji finansowych, takie jak prawnicy, doradcy podatkowi, itp.), strach, chciwość, brak kontroli, itp. powodują, że ludzie odchodzą od swojej "ścieżki inwestycyjnej". Zbyt wielkie jest obawy przed zrobieniem czegoś, czego "inni" nie znają... Zbyt owładnięta jest chciwość, aby nie przegapić obiecywanych dwucyfrowych zwrotów... Sąsiad może dzięki temu stać się bogatszy niż ja...
Z wielu powodów nie jestem zwolennikiem międzynarodowych inwestycji. Na przykład: