Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Czy istnieje możliwość uzyskania kredytu na zakup mieszkania dla studentów?

Napisany przez Volta
Cześć,

wiem, że studenci mają trudności z uzyskaniem kredytu. Czy jednak w moim przypadku byłoby możliwe otrzymanie kredytu na zakup mieszkania?

Mam 25 lat, jestem studentem, mam pewne zatrudnienie w publicznej służbie jako motorniczy (student pracujący), a moje dochody wynoszą od 1000 do 1400 euro netto miesięcznie w czasie trwania zajęć (80 do 120 godzin miesięcznie) oraz od 1600 do 1800 euro netto w czasie wolnym od zajęć (180 godzin miesięcznie).

Ponadto mam kapitał własny w wysokości 30 000 euro oraz ubezpieczenie emerytalne, które ma obecnie wartość wykupu w wysokości 12 500 euro, które mogę rozważyć wypowiedzenie i wypłatę środków. Teoretycznie miałbym wtedy 45 500 euro kapitału własnego.

Jeśli kwota nie byłaby wystarczająca dla banku, moi rodzice mogliby stać się moimi poręczycielami. Obydwoje mają miesięczną emeryturę w wysokości około 1700 euro.

Zastanawiam się nad zakupem mieszkania w przedziale cenowym od 60 000 do 120 000 euro.

Zanim pójdę do banku, chciałbym wiedzieć, czy miałbym w ogóle szansę na uzyskanie kredytu jako student?

Chciałbym płacić raty kredytu w wysokości 250-300 euro miesięcznie i mieć okres stałego oprocentowania wynoszący 10 lat (dla kwoty kredytu powyżej 50 000 euro). Po 10 latach mogę spłacić pozostałą kwotę lub w razie potrzeby wziąć drugi kredyt.

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Napisany przez 6Bankkaufmann
Trudne, ponieważ wasze dochody wahają się.
Przy dochodach EUR 1 000 nie można sfinansować mieszkania za więcej niż EUR 60 000. Przy dochodach EUR 1 700 już tak.
Aby to ocenić, konieczne jest zapoznanie się z kompletnymi wyciągami z pensji.
Jak długo pracujesz jako motorniczy?

Napisany przez Volta