Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: refundacja kosztów podróży

Napisany przez poleakadamian
Cześć, jestem tu nowy, ale chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie. Jestem studentem i od stycznia 2014 roku do czerwca 2014 roku pracowałem jako student w Base, od sierpnia jestem zatrudniony w Vodafone. Chciałbym dowiedzieć się, jak jest z refundacją kosztów dojazdu? Znalazłem przykład w sieci. Za każdy przejechany kilometr otrzymuje się 0,30 centów w jedną stronę. Codziennie pokonuję 60 km. W tym roku będę pracował około 200 dni. 200 x 60 = 12.000, 12.000 x 0,30 = 3600. Obliczyłem to poprawnie? Czy otrzymam tę kwotę w zwrocie w zeznaniu podatkowym, czy będą dokonywane jakieś odliczenia?

Napisany przez Alex [CryptoMod]
Cześć,

Podczas składania deklaracji podatkowej możesz odliczyć koszty dojazdu jako koszty uzyskania przychodu. To tyle.

Napisany przez poleakadamian
Czy otrzymam wszystko wypłacone czy jak to działa?
Czy rachunek jest poprawny?

Napisany przez Suxxess
Twój dochód podlegający opodatkowaniu zmniejszy się o te 3600 euro.
Jeśli nie płacisz podatków, bo zarabiasz za mało, to ci to nic nie da.

Ale załóżmy, że płacisz 33% podatku, to teoretycznie dostaniesz z powrotem ~1200 euro. (Oznacza to odpowiednią część podatku) Ponieważ jesteś studentem i prawdopodobnie płacisz stosunkowo mało podatków, otrzymasz nieco mniej.

Napisany przez Hanomag

Twoje dochodzenie podlegające opodatkowaniu zmniejsza się o te 3600 euro.

Poprawnie: Twój dochód zmniejsza się o te 3600 euro, ponieważ dochód minus koszty uzyskania (również koszty podróży) dają przychody, a te z kolei zmniejszone o wydatki specjalne, obciążenia i tak dalej, dają dochód podlegający opodatkowaniu.

Przepraszam, że jestem tak drobiazgowy, ale ogólne stwierdzenia prowadzą następnie do tak poważnych błędów interpretacyjnych, jak następujący:

Cytat poleakadamian