Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Joker odwołania - z perspektywy zawodowej

Napisany przez S. Schweers
Szanowni użytkownicy forum!

Przeczytałem posty i chciałbym pomóc wyjaśnić sytuację. Zawodowo pracuję jako prawnik w tej dziedzinie. Mogę powiedzieć następujące rzeczy:

- osoba niezorientowana nie może pewnie ocenić możliwości bezzwłocznego odwołania, ponieważ nie zależy to tylko od błędnej formułki (np. użycie słowa najwcześniej);

- zazwyczaj osoba niezorientowana nie jest w stanie samodzielnie przeforsować odwołania;

- jeśli umowa została zawarta przed 2002 rokiem, odwołanie umowy kredytu konsumenckiego zazwyczaj praktycznie nie jest możliwe. Odwołanie prolongacji nie jest zalecane. Mogą wystąpić skutki prawne, takie jak przywrócenie do mocy starej umowy;

- należy upewnić się, że można przekredytować lub spłacić z własnych środków, ponieważ skutkiem odwołania jest obowiązek zwrotu otrzymanej kwoty zgodnie z odpowiednimi oprocentowaniami rynkowymi;

- ubezpieczenia ochrony prawnej zazwyczaj pokrywają koszty, jeśli kredyt został zaciągnięty na zakup istniejącej nieruchomości (a nie nowo wybudowanej), przeznaczonej do własnego użytku. Z reguły wykluczone są nowo wybudowane nieruchomości, obiekty zabytkowe podlegające ochronie konserwatorskiej oraz nieruchomości przeznaczone do wynajmu (= inwestycje kapitałowe). W razie potrzeby można także skorzystać z nowego ubezpieczenia ochrony prawnej;

- zlecenie pracy prawnika oddalonego geograficznie nie stanowi problemu.

Jeśli więc chcesz poprawić swoją sytuację, jednocześnie unikając przesadnego ryzyka, chętnie pomogę, jeśli nabyto używaną nieruchomość, którą się zamierza zamieszkać, jeśli posiada się polisę ubezpieczenia ochrony prawnej lub zamierza ją zawrzeć, jeśli umowa kredytowa została zawarta w 2002 roku lub później i nie dotyczy to prolongacji.