@sebastian-k
O nie. To nonsens. Co trzeci
Dom rośnie tutaj w Rostock, to jest taki
Dom skanowany. Gdyby to nie było w porządku, to przecież by się rozniosło, prawda?
Producent ma doskonałe oceny w bankach, gdzie zazwyczaj dla domów prefabrykowanych nalicza się dodatkową stopę procentową. Zanim zdecydowaliśmy się na zakup używanego obiektu, zapytałem różne banki kilka razy, czy jest dodatkowa stopa procentowa. Zawsze było mówione "nie".
Mają one po prostu niskie koszty budowy. Potrafią również produkować zimą i nie ponoszą wtedy kosztów, jeśli nie można budować. I posiadają masę, jako taka mniejsza firma budowlana. Nie ma fazy szkieletowej, tylko fundamenty i termin montażu.
To po prostu dużo tańsze niż stawianie kamieni na sobie. Jest to dość drogie. Wiele kosztów wynagrodzenia.
A mają oni niskie koszty pracy. Sam kiedyś się do nich zgłosiłem, ale zrezygnowałem. Jestem inżynierem budownictwa.
To jest gotowe. Nie ma podłóg, nie jest wyłożone płytkami ani nie jest tapetowane. To musisz zorganizować sam. W przeciwnym razie jednopiętrowy w cenie poniżej 100 000... Oczywiście bez kominka i cegły. Jasne... Ale mają bardzo dużo opcji w katalogu. Na przykład okna dwukolorowe itp. BEZ dopłaty. Szyby w oknach BEZ dopłaty.
I tak, jest bardziej hałaśliwy niż solidne budownictwo. I nie przetrwa 300 lat? Ale czy buduję dla siebie? Dla moich dzieci? Moich wnuków? Nie!
Ale nawet solidny
Dom to 140 m² za 190 000 EUR i to już są wysokie ceny. 175 000 wystarczy na
Dom jednopiętrowy w pełni obłożony cegłą, jeśli nie da się złapać pierwszej oferty. Kompletnie solidny. Jednopiętrowy jest tańszy.... Ale obecnie działki w Rostock są po prostu nie do przecenienia (150 000+), dlatego zdecydowaliśmy się na coś używanego.
@Henner
212 000 EUR to wysoka cena dla 3 osób. Absolutnie absurdalne.
Dlatego moim zdaniem koszty poboczne budowy są zbyt nisko oszacowane, a koszty boczne działki w ogóle nie są uwzględnione. Notariusze podatek od nabycia nieruchomości?