Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Czy kupno mieszkania jest realistyczne, czy jestem zbyt naiwny?

Napisany przez Hultafors
Dobry wieczór, Panowie,

od kilku miesięcy rozważam zakup lub sfinansowanie mieszkania na własność.
Dzisiaj natknąłem się na naprawdę atrakcyjne mieszkanie z 2012 roku, które spełnia moje oczekiwania.

Krótko o mnie:
Mam 29 lat i pracuję jako doradca ds. sprzedaży w salonie samochodowym.
Miesięczne zarobki netto wynoszą średnio około 3 100,00 EUR.
Miesięczne stałe wydatki (czynsz, ubezpieczenia, telefon, telefon komórkowy, papierosy itp.) wynoszą około 1 500,00 EUR. Ponadto mam również system Riester, indywidualne ubezpieczenie emerytalne (maksymalną stawkę) i umowę oszczędnościową (250,00 EUR/miesiąc).
Nie mam żadnych innych kredytów, umów Leasingowych itp. Moje dane w Schufa są również czyste.

Chciałbym wykorzystać mieszkanie wyłącznie jako lokatę kapitału, do wynajmu.

Cena mieszkania to 198 000,00 EUR bez dodatkowych kosztów, takich jak notariusz itd.
Wprowadziłbym około 30 000,00 EUR jako wkład własny.
Za wynajem mogę żądać około 700,00-750,00 EUR.
Przyjmuję, że odsetki wyniosą 3%.

Co myślą eksperci? Czy to jest realne? Moje marzenie byłoby to, żeby mieszkanie się w miarę samo-utrzymywało, aż w ciągu około 20 lat stanie się moją własnością.

Nigdy nie zajmowałem się finansowaniem budowy. Jak najlepiej postąpić? Czy powinienem po prostu poprosić o 2-3 oferty od banków w okolicy? Czy można znaleźć coś atrakcyjnego w internecie?
Jakie oprocentowanie mogę oczekiwać, oraz co jest bardziej opłacalne: wysokie oprocentowanie na 10 lat czy blokada oprocentowania na 20 lat przy stopie procentowej wynoszącej 2,x?

Serdeczne podziękowania za odpowiedzi!

Napisany przez Alex [CryptoMod]