Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Praca dorywcza/Praca na pół etatu/Samozatrudnienie

Napisany przez Hanna99
Witaj,

znajduję się w dość skomplikowanej sytuacji i chciałabym zapytać, czy ktoś może mi pomóc albo poradzić, co teraz najlepiej zrobić (i mam nadzieję, że umieściłam to w odpowiednim temacie).

Jestem studentką i mam pracę dorywczą na uczelni (zarabiam 401€ i jestem zwolniona z ubezpieczenia emerytalnego). Zgłosiłam się również do urzędu skarbowego jako osoba samozatrudniona (od początku roku), ponieważ podjęłam pracę w szpitalu (personel medyczny, zarabiam tam około 200-300€). Pracuję mniej niż 20 godzin tygodniowo.

W związku z tym otrzymałam pismo od ubezpieczenia emerytalnego, więc poszłam do nich. Miła pani powiedziała mi, że mogę również zwolnić się z ubezpieczenia emerytalnego z tytułu tej pracy samodzielnej. Postanowiłam to zrobić. Pani skazała mi wypełnić formularz V028 zamiast V020 (w pierwszym liście od ubezpieczenia emerytalnego napisano, żebym odesłała wypełniony formularz V020). Teraz złożyłam wniosek o ustalenie statusu ubezpieczenia społecznego, chociaż tak naprawdę tego nie chciałam. Po przeprowadzeniu pewnych badań na temat ubezpieczenia emerytalnego i tego wniosku o ustalenie, zdałam sobie sprawę, że moje samozatrudnienie może być raczej tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem.

Teraz moje pytanie: co mam teraz zrobić???

Jeden z pracowników ubezpieczenia emerytalnego powiedział mi, abym poczekala, czy dostanę jeszcze raz pismo od biura rozliczeniowego. Wycofałam wniosek i złożyłam inny, żebym była objęta ubezpieczeniem emerytalnym. Ale co jeśli nie usłyszę nic więcej od nich, a może za kilka miesięcy? Przecież w pewnym sensie zwróciłam na siebie ich uwagę.

Czy zatem czekanie jest dobrym pomysłem?