Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Zmiana prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego po zakończeniu studiów.

Napisany przez Garfield
Cześć,

krótka charakterystyka mojej sytuacji. Obecnie jestem studentem (powyżej 25 lat) i zwolniony z obowiązku ubezpieczenia, więc mam prywatne ubezpieczenie w ramach taryfy studenckiej. Wkrótce rozpocznę moją pierwszą pracę, co oznacza, że będę po raz pierwszy objęty obowiązkowym ubezpieczeniem. Prawdopodobnie przekroczę roczny próg wynagrodzenia przy tej działalności.

Na podstawie mojego dotychczasowego badania wydaje mi się, że ze względu na mój dotychczasowy status jako studenta nieobjętego obowiązkowym ubezpieczeniem mogę zdecydować się zarówno na ubezpieczenie zdrowotne w ramach ustawowego ubezpieczenia zdrowotnego, jak i na prywatne ubezpieczenie zdrowotne lub pozostać przy nim. W przypadku ewentualnego wystąpienia z mojego obecnego prywatnego ubezpieczyciela zdrowotnego nie ma konieczności przestrzegania okresu wypowiedzenia. Jeśli w tych rozważaniach pojawił się już błąd, proszę o wyjaśnienie.

Jednak w przypadku następujących okoliczności otrzymałem sprzeczne informacje. Ponieważ muszę zmienić taryfę u mojego obecnego prywatnego ubezpieczyciela zdrowotnego, czy mogę też wybrać innego prywatnego ubezpieczyciela bez uwzględniania okresów wypowiedzenia? Jak w przypadku zmiany z prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego na ustawowe? Chętnie również z podaniem źródeł.

Dziękuję wszystkim, którzy poświęcą czas na przeczytanie!

Napisany przez verschaukelt
Stawka studencka nie oznacza złego wyboru stawki. Masz zwykłe prywatne ubezpieczenie zdrowotne - tylko z obniżoną składką, która automatycznie wzrośnie do pełnej składki po zakończeniu studiów.