Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie domu zawodzi na małych kredytach.

Napisany przez mianeo
Cześć wszystkim,

Być może ktoś z Was będzie w stanie nas oświecić.

Mój mąż i ja chcemy sfinansować Dom. Ja pracuję od 3 lat i moje miesięczne wynagrodzenie netto to 1665 €, a mąż zarabia 400 €. W październiku kończy studia i prawdopodobnie niedługo znajdzie pracę jako inżynier mechanik.

Cena domu to 120 000 €, a potrzebujemy dodatkowo 20 000 € na wymianę ogrzewania. Na koszty dodatkowe (podatek od nieruchomości, opłata dla pośrednika itp.) mamy własny kapitał. Dodatkowo posiadamy również 20 000 €, które chcielibyśmy wykorzystać jako kapitał własny.

W zeszłym tygodniu odwiedziliśmy pośrednika finansowego i otrzymaliśmy czerwoną lampkę. Podczas rozmowy telefonicznej usłyszeliśmy, że problemem jest nasza historia w Schufa.

Mój mąż (95%) i ja (98%) posiadamy tylko pozytywne wpisy, czyli niewielkie kredyty, które spłacamy terminowo.

W Schufa widnieją 2 aktywne małe kredyty, 1 spłacony kredyt oraz kilka kart kredytowych, które nie są używane.

Pośrednik powiedział, że gdybyśmy zrezygnowali z kart kredytowych, spłacili małe kredyty i otrzymali stosowny wpis o spłacie, finansowanie nie stanowiłoby problemu.

Po kilku rozmowach ze Schufa dowiedzieliśmy się, że jeśli spłacimy te 2 małe kredyty wcześniej, to zostaną one oznaczone jako spłacone, natomiast kredyt spłacony w zeszłym roku nie otrzyma takiego wpisu, ponieważ nie został spłacony wcześniej.

Dodatkowo pracownicy Schufa są przeszkoleni, aby rozpoznać, że kredyt został spłacony.

Moje pytanie brzmi: Czy pozytywny wpis w Schufa bez oznaczenia spłacone może stanowić przeszkodę w uzyskaniu kredytu hipotecznego? Czy mam prawo zażądać oznaczenia wpisu jako spłacone?

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Mia

Napisany przez MC Muffin