Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Średnioterminowe inwestowanie pieniędzy

Napisany przez Scorpion
Hej wszystkim,
krótko o mnie: Jestem początkującym profesjonalistą i mam 27 lat. Mogę zaoszczędzić około 800€ miesięcznie i nie bardzo wiem, co z tym zrobić. Przeczytałem już wiele tutaj i zastanowiłem się nad tym i chciałbym poznać wasze zdanie lub alternatywne propozycje.

Co dotychczas zrobiłem:
- mam stary rachunek oszczędnościowy z oprocentowaniem 3,5% i prawie 10 000 € na nim. (mogę go jeszcze prowadzić przez maksymalnie 7 lat, jest już otwarty i można go wypłacić w dowolnym momencie)
- konto oszczędnościowe z około 12 000€

Moje cele:
- chcę kupić nowy samochód za około 5 lat
- ponadto chcę zdobyć nieruchomość za około 5-10 lat (czy to będzie Dom czy mieszkanie zależy od sytuacji życiowej)

Teraz jest ta sprawa z okresem inwestycji wynoszącym 5 lub 5-10 lat. Trzymanie ich na koncie oszczędnościowym na coś się nienamacalnie marnuje, a inwestowanie w akcje/fundusze/ETF-y wydaje się zbyt krótkoterminowe, przynajmniej tak mi się wydaje, czyż nie?!

Widziałem tutaj, że ktoś polecał plan oszczędnościowy VTB Flex z oprocentowaniem 1,7%, brzmi całkiem nieźle. (Ta bułgarska FiBank wydaje mi się dość niebezpieczna, nawet jeśli 2,5% brzmi kusząco i można w dowolnym momencie dostać do pieniędzy, chociaż przez to traci się odsetki)

Myślę, że taki plan oszczędnościowy w każdym razie nadaje się do oszczędzania na samochód, ale co z pieniędzmi na nieruchomość? Tylko plan oszczędnościowy, czy są jakieś dobre alternatywy?

Oprócz planu oszczędnościowego, zastanawiałem się nad zainwestowaniem trochę pieniędzy na zabawę (100-150€ miesięcznie) w ETF-y, aby zdobyć trochę doświadczenia z nimi.

Co o tym myślicie? Jestem otwarty na wszelkie krytyki i sugestie

Pozdrowienia

Napisany przez Cici