Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Kupić mieszkanie własnościowe dla rodziców czy współfinansować?

Napisany przez mellujo
Dobry wieczór,

Próbowałem się dowiedzieć, ale do tej pory nie znalazłem odpowiedzi na naszą sytuację i dlatego teraz sam zakładam wątek. Mam nadzieję na miłe i kompetentne wsparcie i będę wdzięczny za każdą sugestię/ wskazówkę, ponieważ jestem zupełnym laikiem w tej dziedzinie.

Sytuacja wygląda następująco:
Nasza samotna matka obecnie wynajmuje mieszkanie. Moja siostra i ja chcemy jej kupić mieszkanie lub wesprzeć ją w finansowaniu.

Moja matka może wnosić 40% ceny zakupu ze swoim kapitałem własnym i, dopóki pracuje, także spłacać kredyt. Jednakże mając już 55 lat i otrzymując względnie niską rentę, obawiamy się, że bank nie udzieli jej kredytu. Uważamy jednak, że jeśli wszyscy się zjednoczymy, być może uda się spłacić kredyt, ale po prostu nie wiemy, jak do tego podejść taktycznie i czy nasze rozważanie ma sens.

Rozważenie 1: Przejmuję na siebie kredyt i wynajmuję mieszkanie mojej matce na swoje nazwisko. kredyt miałby być spłacany z czynszów, a ja i moja siostra moglibyśmy wesprzeć tylko w przypadku, gdy moja matka przestanie być w stanie płacić. Czy mogę wtedy użyć kapitału własnego matki jako kapitału początkowego do inwestycji? Jakie są tego konsekwencje prawne/podatkowe dla mnie?

Rozważenie 2: Przenoszę kredyt na siebie, jeśli matka ostatecznie otrzyma kredyt, ale staje się niewypłacalna. Czy coś takiego jest możliwe i jakie są związane z tym ryzyka?

Rozważenie 3: jeszcze nie rozważaliśmy, ale może ktoś z branży? Kogo można zapytać? Gdzie jeszcze mogę uzyskać poradę, oprócz banku, gdzie obawiam się, że mogą sprzedawać tylko swoje własne plany finansowania.

Wielkie dzięki z góry!

Mel

Napisany przez NaTwoim13
Cześć Mellujo,

Na pewno będziemy w stanie pomóc.