Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Czy na pewno inwestycyjna nieruchomość o innych warunkach odsetkowych?

Napisany przez rheingeist
Witajcie

Chcę kupić mieszkanie i wynająć je jako inwestycję kapitałową (szacowane przychody z najmu ok. 8000,-). Czy możliwe jest, że obowiązują dla tego inne warunki odsetek, które są wyższe?

Tylko informacyjnie:

Mieszkanie ma kosztować 130000,- plus koszty dodatkowe i prowizja pośrednika. Wkład własny wynosi 30000,- €. Czy jestem w stanie sobie z tym poradzić ???

Mój Dom spłacam jeszcze przez 10 lat i wtedy będzie bez zadłużenia. Roczny dochód brutto wspólny wynosi 45000,-, dwójkę dużych dzieci.

Jak można to zrozumieć również pod kątem podatkowym ?? Nie znam się za bardzo na tym.

Pozdrowienia

reini

Napisany przez NaTwoim13
Cześć Rheingeist,

czy warunki dla wynajmowanej nieruchomości są wyższe niż dla własnego użytku, zależy całkowicie od tego, jaką bank wybierzesz. Istnieje możliwość, że nie spełnisz kryteriów inwestora kapitałowego w niektórych bankach, ale zawsze masz do wyboru wystarczająco dużo dobrych banków.

Konceptualnie, zalecam wybór kredytu końcowego ze względów podatkowych, a spłatę kredytu można przeprowadzić za pośrednictwem umowy oszczędnościowo-budowlanej. W ten sposób zawsze możesz odliczyć cały koszt odsetek, jednocześnie nabywając stałą stopę procentową dla pożyczki budowlanej dzięki saldzie z umowy oszczędnościowo-budowlanej. W optymalnym przypadku saldo z umowy oszczędnościowo-budowlanej i pożyczka budowlana spłacą dług po zakończeniu okresu ustalonej stopy procentowej.