Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych ubezpieczeń.

Re: UB i różni przedstawiciele ubezpieczeń oferujący ubezpieczenie od niezdolności do pracy

Napisany przez EffiKo
Hej, jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

Chodzi o to, że nie mam pojęcia o ubezpieczeniach i doradcach finansowych, ani o czymkolwiek innym, ale to ważny temat, w którym można wiele zepsuć. A ponieważ kończę studia w styczniu, ten temat staje się coraz bardziej aktualny.
Jest tak, że już spotkałam się z doradcą finansowym z DVAG, który chce sprzedać mi ubezpieczenie na życie od Aachen Müncher. Jest to tzw. ubezpieczenie na wypadek trwałej niezdolności do pracy, które jednocześnie trochę oszczędza na emeryturę. Składka wynosi 30 EUR (ponieważ jestem jeszcze studentką). Spotkałam się także z panem z MLP, który chce sprzedać mi ubezpieczenie na życie od starej Leipziger. Jeśli patrzeć tylko na liczby, myślę, że oferta starej Leipziger jest lepsza, ale zanim przeanalizuję to dokładnie, chciałabym zapytać, czy ktoś ogólnie mógłby polecić mi ubezpieczenie na wypadek trwałej niezdolności do pracy, lub podzielić się doświadczeniami związanych z Aachen Müncher, starą Leipziger, DVAG lub MLP... :-)
Dziękuję z góry

Re: UB i różni przedstawiciele ubezpieczeń oferujący ubezpieczenie od niezdolności do pracy

Napisany przez 2titan1981
zanim cokolwiek podpiszesz, najlepiej skonsultuj swoje zdrowie z lekarzem rodzinnym. Wtedy można złożyć zapytanie o ryzyko. W przeciwnym razie może być duży kłopot, jeśli czegoś zapomnisz lub nie będziesz w stanie dokładnie odpowiedzieć na pytania dotyczące zdrowia.

Ogólnie rzecz biorąc, zabezpieczenia emerytalne i ubezpieczenie od inwalidztwa z reguły oddziela się, z wyjątkiem sytuacji, gdy ubezpieczenie od inwalidztwa z opcją oszczędzania ma sens. Lepiej zleć to działa specjaliście, który jest specjalizuje się w tej dziedzinie.