Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Czy mogę odliczyć koszty jako osoba samozatrudniona?

Napisany przez maro
Cześć,

jestem samozatrudniony od tego roku i zbliżam się do złożenia pierwszego zeznania podatkowego.
Pod koniec miesiąca przyjdzie do mnie doradca podatkowy i pomoże mi załatwić wszystko. Chciałby jednak wcześniej uzyskać ode mnie ogólny bilans, dotyczący wydatków i dochodów. Chce uniknąć konieczności przeglądania wszystkich rachunków pojedynczo.

Jak na razie wszystko idzie dobrze, ale dowiedziałem się o pewnym dziwnym przepisie dotyczącym stopniowania kosztów operacyjnych w zależności od kwoty.
Chciałbym się dowiedzieć, jak dokładnie to jest stopniowane?

Przykład:

Pracuję w branży mediów i kupiłem komputer (700€), monitor (180€), drona do zdjęć z powietrza (600€) i aparat fotograficzny z obiektywami (1750€)

Zgodnie z przepisami dla małych przedsiębiorców, jestem zwolniony z podatku do kwoty 17 500€ rocznie, ale nawet bez tych wydatków nie osiągnąłem tej kwoty, ponieważ do sierpnia nadal uczęszczałem do szkoły.

Wiem, że istnieje możliwość zadeklarowania, na przykład, że aparat fotograficzny (1750€) będzie używany przez 3 lata, wtedy dzielę tę kwotę przez trzy i mam swój wydatek na rok 2015, 2016 i 2017.
Ale czy jest to obowiązkowe, czy mogę po prostu uznać pełne 1750€ za koszt operacyjny dla roku 2015?

A jeśli nie, od jakiej kwoty obowiązuje który przepis? :/

Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże

Napisany przez Hanomag

Jestem samozatrudniony od tego roku i zaraz przedstawiam moje pierwsze zeznanie podatkowe.

Na pewno masz na myśli zeszły rok.

Cytat od maro

Teraz jednak usłyszałem o dziwnej regulacji, według której koszty uzyskania przychodu są stopniowane w zależności od kwoty.
Chciałbym zatem wiedzieć, jak dokładnie to jest stopniowane?