Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Plan oszczędzania w ETF-ach vs. oszczędzanie bez ryzyka

Napisany przez alhonso
Hej wszystkim,

Nazywam się Hannes, mam 28 lat i pracuję zawodowo od około 2 lat. Dlatego coraz bardziej zastanawiam się, jak najlepiej zabezpieczyć się na przyszłość. Obecnie mieszkam z moją dziewczyną wynajmując mieszkanie, a naszym marzeniem jest wybudowanie własnego domu lub zakup mieszkania/domu za około 5 lat. W chwili obecnej możemy zrezygnować z około 500 € miesięcznie na osobę - czyli łącznie 1.000 € - i odłożyć je na bok. Pojawia się jednak pytanie, jak to zrobić w najlepszy sposób. W ciągu ostatnich kilku tygodni intensywnie się nad tym zastanawiałem: Moja dziewczyna woli nadal klasyczną opcję oszczędzania na książce/oszczędności, ponieważ tam nie ma ryzyka. Niestety, tam też nie ma praktycznie żadnych odsetek, a inflacja pochłania wszelkie zyski z odsetek... Ja osobiście bardziej skłaniam się ku planowi oszczędzania w funduszach ETF i skłaniam się ku indeksowi MSCI World, ponieważ jest to bardzo szeroko rozproszony indeks, co może przynajmniej zmniejszyć ryzyko.

Dlatego chciałbym prosić ekspertów tutaj o ocenę mojej sytuacji i o poradę, co byście mi polecili w naszej sytuacji? lokata terminowa, oszczędności mieszkaniowe, plan oszczędności w funduszach ETF? Kombinacja z nich lub całkiem coś innego?

- Czy uważacie plan oszczędzania w funduszach ETF za sensowny dla nas? Co powinienem przy tym wziąć pod uwagę? Jakie kryteria decyzyjne są odpowiednie przy wyborze banku internetowego i indeksu? Jak powinienem postępować w idealnej sytuacji? Jak oceniacie ryzyko?

Dziękuję za wasze oceny.

Pozdrowienia,
Hannes

Napisany przez uwehaensch