Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: Jak sensownie zainwestować pieniądze? Budżet 50-100€ miesięcznie.

Napisany przez shenox
Cześć, jak w tytule już napisałem, jestem całkowitym nowicjuszem w tej dziedzinie, ale chciałbym spróbować zainwestować swoje pieniądze w inny sposób niż na zwykłym koncie oszczędnościowym.
Dlatego chciałbym mieć do dyspozycji około 50-100 € miesięcznie i chciałbym je rozsądnie zainwestować.
Czytałem już kilka razy, że fundusze ETF mogą być dobrym wyborem, ponieważ można w nie dowolnie inwestować, a nie trzeba płacić opłat tak jak w przypadku akcji, co przy moim budżecie skutkowałoby jedynie stratami.
Jednak mam pytanie, gdzie w ogóle mogę to zrobić?
Czy istnieją lepsze alternatywy? Na przykład kontrakty CFD lub giełdy tokenów?
Bardzo bym docenił jakąś pomoc!

Napisany przez brainy
Plany oszczędnościowe ETF są dostępne np. w comdirekt lub innych.

Napisany przez Cici
Hhm, ten wątek byłby jednak wystarczający na ten temat:

Napisany przez lolania
Ja, chciałbym najpierw przetestować, zanim zainwestuję pieniądze w akcje. W końcu trzeba najpierw zaznajomić się z całą tematyką. W sieci istnieje wiele gier giełdowych, które trzymają się aktualnych liczb i zbliżają się do rzeczywistości, tylko że gra się bez użycia pieniędzy. Spróbuj zajrzeć na stronę https://www.boersenpoint.de/boersenspiel/. Wygląda to dość interesująco, może i ja spróbuję tam swojego szczęścia. ;-) Kiedyś miałem taką grę w szkole kilka lat temu jako projekt grupowy z udziałem banku. Było naprawdę fajnie.

Napisany przez FinanzHans1