Re: Wynajem mieszkania finansowanego własnymi środkami - czy to się opłaca?
Napisany przez AtheApe -
- wt sty 12, 2016 12:02 pm
Szanowni Państwo,
W tej chwili rozważam zakup mieszkania na własność, ale nie mam jeszcze doświadczenia w tym zakresie. Chciałbym zainwestować w nieruchomości, ponieważ uważam je za najbezpieczniejsze, a ewentualnie moja teściowa miałaby być lokatorką. Dlatego moje pytanie brzmi: Czy kupno mieszkania ma naprawdę sens? Obecnie istnieją następujące warunki:
- Cena 200 000€ (w tym koszty dodatkowe)
- Całkowicie finansowane z własnych środków
- Stan cywilny: singiel, bez dzieci
- Około 70m²
- Przyjęte koszty mieszkania / fundusz rezerwowy 200€
- Dochód 5000€ brutto
- Czynsz około 650€-700€
Co można odliczyć podatkowo przy tych przyjętych wartościach?
- Jaka kwota pozostałaby netto?
Czy można odpowiedzieć na te pytania bez zbyt dużego wysiłku? Czy istnieje jakaś formuła do obliczenia wartości netto? Co dokładnie można odliczyć podatkowo jako wydatki na cele zarobkowe i dochodowe?
Jeśli to nie jest łatwe... kto może mi w takiej sprawie pomóc?
Dziękuję, AtheApe
W tej chwili rozważam zakup mieszkania na własność, ale nie mam jeszcze doświadczenia w tym zakresie. Chciałbym zainwestować w nieruchomości, ponieważ uważam je za najbezpieczniejsze, a ewentualnie moja teściowa miałaby być lokatorką. Dlatego moje pytanie brzmi: Czy kupno mieszkania ma naprawdę sens? Obecnie istnieją następujące warunki:
- Cena 200 000€ (w tym koszty dodatkowe)
- Całkowicie finansowane z własnych środków
- Stan cywilny: singiel, bez dzieci
- Około 70m²
- Przyjęte koszty mieszkania / fundusz rezerwowy 200€
- Dochód 5000€ brutto
- Czynsz około 650€-700€
Co można odliczyć podatkowo przy tych przyjętych wartościach?
- Jaka kwota pozostałaby netto?
Czy można odpowiedzieć na te pytania bez zbyt dużego wysiłku? Czy istnieje jakaś formuła do obliczenia wartości netto? Co dokładnie można odliczyć podatkowo jako wydatki na cele zarobkowe i dochodowe?