Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie nieruchomości - kredyt - pożyczka

Napisany przez Dedsav
Dzień dobry,

jestem obywatelem UE, mieszkam od około 10 lat w Niemczech i chciałbym wziąć niewielki kredyt na zakup małego mieszkania jednopokojowego w Berlinie. Oto moja sytuacja:

- Cena zakupu wynosi około 200 000 €. Jako podstawę mógłbym już dysponować kwotą około 30 000 €, plus około 30 000 € od rodziny, co daje razem 60 000 €.
- Całkowite koszty nabycia wynoszą około 12% ceny zakupu, czyli 24 000 €, co oznacza, że kredyt wyniósłby 164 000 € (200 000 + 24 000 - 60 000).
- Mam trzyletnie, czasowe półetatowe stanowisko naukowe i dodatkowo pracuję jako wolny strzelec. Moje roczne dochody wynoszą około 22-24 000 € netto.
- Posiadam dwa mieszkania w moim kraju (UE), oba są wynajmowane. Dochód z najmu wynosi około 10 000 € netto.
- Mieszkanie, które chcę kupić, byłoby również wynajęte.
- Moi siedemdziesięcioletni rodzice, obywatele UE, oboje posiadający stabilne dochody i inne nieruchomości w naszym kraju, są gotowi udzielić poręczenia.

Czy miałbym szansę na uzyskanie kredytu w tych warunkach, czy lepiej byłoby mieć wyższą bazę lub poręczenie od niemieckiego obywatela?

Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź i przepraszam za błędy językowe!

Pozdrawiam serdecznie,

Dedsav

Napisany przez NaTwoim13
Cześć Dedsav,

niestety podane informacje są niewystarczające.

- Do którego państwa UE się odnosisz?
- Gdzie mieszkają rodzice albo skąd pobierają rentę?
- Gdzie mieszkają? Czy wynajmują mieszkanie?
- Czy terminowość została odnotowana w rozliczeniu?
- Jak długo pracują w swoim obecnym miejscu pracy?
- Jak dzieli się dochód netto z pracy na etacie i działalności zawodowej?
- Czym zajmują się zawodowo na własny rachunek?
- Czy mieszkanie, które chcą kupić, ma pozostać wynajmowane?

Napisany przez Dedsav