Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie budowy / Finansowanie przejściowe

Napisany przez CitizenX
Cześć wszystkim,

jako że jestem totalnym nowicjuszem w dziedzinach budownictwa domowego i finansów, mam nadzieję, że znajdę tutaj kilka odpowiedzi i z góry dziękuję

Nasza sytuacja wyjściowa: ja (36 lat, pracownik zatrudniony na czas nieokreślony w sektorze publicznym) oraz moja żona (37 lat, gospodyni domowa) mamy dwoje dzieci (6 lat i 7 miesięcy) i chcielibyśmy zbudować Dom. Mieszkamy w przedmieściach Kolonii, w dość pożądanej lokalizacji. Nasza sytuacja finansowa wygląda następująco:

- 2 000 € netto moja pensja

- 380 € zasiłku rodzinny

- około 20 000 € na koncie oszczędnościowym (na które nadal wpłacamy), pierwotnie przeznaczone dla dzieci i raczej nie powinno być uwzględnione jako wkład własny do finansowania. W razie potrzeby sięgniemy jednak po te pieniądze, ponieważ wcześniej czy później odziedziczymy nieruchomości.

- około 15 000 € dostępnych wkładów własnych.

- i na sam koniec najlepsza wiadomość: jesteśmy posiadaczami mieszkania o wartości około 300 000 € (porównywalne lokale w naszej okolicy są oferowane w tej cenie). Przy sprzedaży podatek będzie wymagany, dlatego realistycznie liczymy tutaj na około 260-270 tys. €.

- Jesteśmy całkowicie wolni od długów, zamieszkujemy naszą nieruchomość sami (płacimy około 300 € na koszty uzyskania przychodu miesięcznie) i zostaje nam około 800 - 1 000 € miesięcznie.

Nasz plan wygląda następująco: niebawem w naszej miejscowości zostaną sprzedane miejskie działki budowlane o wartości około 120-150 tys. €, na których chcielibyśmy postawić Dom, który według naszych wyobrażeń może kosztować około 200 tys. €. Kiedy doliczymy koszty dodatkowe i nieprzewidziane wydatki, szybko dochodzimy do 400 tys. €.