Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Zakup/działka/Dom?

Napisany przez omega3
Cześć,

moja żona i ja nadal zastanawiamy się, czy zdecydować się na budowę czy zakup domu. Do tej pory żaden z starych domów nie przypadł nam do gustu na tyle, żebyśmy chcieli go kupić. Ale i działki budowlane nie były odpowiednie.

Mimo to chcielibyśmy określić nasze ramy, w których możemy działać, abyśmy mogli postępować konkretne i szybko, jeśli uda nam się zdobyć dobrą działkę lub odpowiedni Dom.

Oto nasze dane:
Ja jestem inżynierem (34 lata), umowa o pracę na czas nieokreślony, netto ~5.000€.
Moja żona jest nauczycielką (35 lat), zatrudniona na pół etatu na czas określony, netto ~1.000€.
Mamy córkę (2 lata), planujemy kolejne dziecko. Świadczenie rodzinne 190€.
Posiadamy około 90.000€ kapitału własnego (część na lokatach terminowych, a także mały oszczędnościowy program budowlany jako inwestycja z zyskiem 4% w przypadku braku wykorzystania).
Długi: brak.
Moje wyniki w Biurze Informacji Gospodarczej (BIK) to 94,97%, a mojej żony 98,13%.
Obecnie wynajmujemy mieszkanie za 700€ (łącznie) ciepło i 550€ kalt.
Obecnie możemy oszczędzać około 1.890€ miesięcznie, nie rezygnując z niczego.
Większe zakupy powyżej 3000€, poza domem, nie są obecnie planowane.
Dodatkowo posiadamy 2 rachunki Riester na bazie funduszy (choć prawdopodobnie nie chcemy ich wykorzystać do spłaty).