Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestycje jako student.

Napisany przez ADMCI4
Cześć, jestem studentem zarządzania biznesem, mam jednoosobową firmę, w tym roku kończę 23 lata i szukam porad dotyczących inwestowania moich pieniędzy.

W zasadzie nigdy nie zajmowałem się swoimi długoterminowymi finansami, ale po prostu przejąłem struktury stworzone przez moich rodziców. W praktyce oznacza to:
- Prämiensparen Flexibel ok. 10 000€ (0,01% rocznie odsetek, roczna premia ok. 150€) -> Może zostać rozwiązane tylko raz
- ZinsOnline ok. 1500€ (0,01% rocznie odsetek) -> Używam głównie jako poduszki finansowej dla moich rachunków bieżących, jak kiedyś oszczędności na książeczkę oszczędnościową
- Umowa oszczędzania na budowę mieszkań z firmą Wüstenrot ok. 5000€ (właśnie zakończyła się, 1,0% rocznie, premia mieszkaniowa, czeka na przydział)

Do tego dochodzą rachunki bieżące.

Moja ocena jako laika:
- Uważam, że Prämiensparen Flexibel jest sensowne, ponieważ roczna premia w wysokości 150€ jest dość wysoka w porównaniu z oprocentowaniem, a konto jest w 100% bezpieczne. Co najmniej inflacja jest obecnie pokryta.
- ZinsOnline nie przynosi znaczących zysków i używam go tylko do środków płynnych, które niekoniecznie chcę parkować na koncie bieżącym, ale które będę potrzebował w najbliższym czasie (opłaty semestralne, koszty pojazdu, itp.)
- Umowa oszczędzania na budowę mieszkań właśnie się skończyła. Chciałbym teraz zainwestować te pieniądze na krótko (ok. 2 lata), ponieważ prawdopodobnie rozpocznę pierwszą pracę za 1-2 lata, co zmieni ponownie moją sytuację finansową.

Jak inwestować 5000€ rozsądnie i dość bezpiecznie?
- lokata terminowa: Oferuje ok. 1,22% rocznie, nie trzeba się zbytnio o nią martwić, gdy oprocentowanie jest ustalone
- Skarby państwa: Według mojej wiedzy oprocentowanie jest obecnie niższe niż na lokatach terminowych