Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Czy WWK Premium FörderRente Protect to dobry produkt na prywatne zabezpieczenie emerytalne?

Napisany przez JanaJ
Cześć wszystkim,

Chciałbym się wam krótko przedstawić, abyście mieli ogólny obraz mojej osoby. Mam 25 lat i nadal przynajmniej pół roku studiuję.

Ponieważ chcę wreszcie zadbać o swoje prywatne zabezpieczenie emerytalne (m.in. oprócz ubezpieczenia w UE i ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków), udałem się do doradcy, którego na razie ze względu na ewentualne uprzedzenia nie chcę tutaj nazywać. Mój doradca zaproponował mi WWK Premium FörderRente protect, do której obecnie jako studentka wpłacam miesięcznie 5 euro z dodatkową jednorazową wpłatą w wysokości 50 euro, która jest obowiązkowa. Jednocześnie powiedział mi, że możemy skorzystać z dodatkowych 200 euro jednorazowego wsparcia dla młodszych osób, które przed 1.1. tego roku miały mniej niż 25 lat. Ponadto cała suma jest inwestowana w fundusz firmy DWS Top Dividende DE0009848119, klasy ryzyka 3, w 100%.

Oczywiście starałam się jak najlepiej dowiedzieć o prywatnym zabezpieczeniu emerytalnym, a w szczególności o tym, które mi zaproponowano. Ale to nie jest łatwe. Zaproponowane mi zabezpieczenie emerytalne wydaje się dla mnie jak ubezpieczenie na życie - nie jest jasne, czy jest to jednorazowa wpłata - i po przeszukaniu internetu nadal nie jestem mądrzejsza. W testach wskazano zbyt wysokie roczne koszty administracyjne, co ponownie sprawiło, że zaczęłam się zastanawiać. Ponadto z umowy nie wynika, czy zabezpieczenie emerytalne ogranicza się wyłącznie do 10 lat emerytury, czy aż do mojej śmierci.

Czy ktoś ma więcej informacji na ten temat lub może podzielić się ze mną swoim doświadczeniem, swoją wiedzą?

Dziękuję.
Jana