Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych ubezpieczeń.

Re: ubezpieczenie majątkowe dla najemców podnajmujących

Napisany przez sunshine1254
Cześć,
Od 6 miesięcy mieszkam bardzo harmonijnie w mieszkaniu współdzielonym jako podnajmująca (pokój jest nieumeblowany). Wcześniej nie miałam zbyt wielu cennych rzeczy, dlatego nie wykupiłam ubezpieczenia mienia podczas moich 2 lat w Niemczech. Od niedawna także nie jestem już studentką, dlatego nie mam ubezpieczenia mienia od moich rodziców (co byłoby trochę trudniejsze z dodatkowym ubezpieczeniem, ponieważ moi rodzice mieszkają w Wielkiej Brytanii). Od dłuższego czasu mam ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczenie dodatkowe na zęby, ale na wypadek nagłej potrzeby do mojego majątku osobistego dodałam trochę dodatkowych pieniędzy na koncie oszczędnościowym.
Ostatnio mam więcej dóbr osobistych, które chcę koniecznie ubezpieczyć (mianowicie kolekcję starych gier komputerowych - niczego bardzo drogiego, ale rzeczy, które chciałabym bardzo chronić). Jednak zapytałam CHECK24 i pojedynczych ubezpieczycieli, czy ubezpieczają pojedyncze pokoje w mieszkaniu współdzielonym, i wszyscy mówią, że to nie wchodzi w grę. Jeden ubezpieczyciel nawet osobiście poradził mi, że realistycznie żaden z nich nie oferowałby takiego ubezpieczenia, ponieważ ryzyko oszustwa byłoby zbyt wysokie. Jednak widzę wiele informacji w internecie, że podnajmujący powinni wykupić własną polisę. Dlatego zakładam, że pewna firma może to oferować, ale jak dotąd nie znalazłam takiej. Czy ktoś wie, którzy ubezpieczyciele mogliby oferować takie ubezpieczenia? Główna lokatorka w moim mieszkaniu współdzielonym zapyta w najbliższej możliwej chwili, czy mogłabym być ubezpieczona za opłatą w jej ubezpieczeniu mienia, ale czytam także, że niektóre firmy niechętnie oferują ubezpieczenia dla mieszkań współdzielonych.

Czy ktoś mógłby mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu? Dziękuję!