Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Proszę o informacje na temat doświadczeń z kontem oszczędnościowym na dzień dobry.

Napisany przez ADMCI4
Cześć wszystkim,
chciałbym zrezygnować z mojego konta w lokalnej Sparkasse ze względu na duże podwyżki cen i przejść do banku 1822direkt, który jest częścią Sparkasse Frankfurt. Warunki tam oferowane wydają mi się bardzo interesujące, w miarę dobrze.
Podczas otwierania konta teraz czytam, że można tam od razu otworzyć konto oszczędnościowe, które jest powiązane z kontem bieżącym i oba można wygodnie przeglądać w bankowości internetowej.
Właściwie chciałem zachować moją tradycyjną książeczkę oszczędnościową w Sparkasse, ale widzę to potencjalnie krytycznie, ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z kontem oszczędnościowym.
Co myślicie, czy jest z tego jakiś minus, czy powinienem to zrobić?

Re: Proszę o informacje na temat doświadczeń z kontem oszczędnościowym na dzień dobry.

Napisany przez domrepp
Nadal masz książeczkę oszczędnościową w banku oszczędnościowym!? Chciałbym się dowiedzieć, ile jeszcze otrzymujesz tam odsetek i na jaki okres inwestujesz? Kwoty nie są istotne...
Mogę sobie wyobrazić, że dzisiejsze konta oszczędnościowe w bankach bezpośrednich przynoszą znacznie więcej niż książeczka oszczędnościowa. Ale oczywiście oprocentowanie kont oszczędnościowych też nie jest super!

Ogólnie nie ponosisz jednak żadnych niekorzyści z kontem oszczędnościowym w 1822direkt - przynajmniej nie przychodzi mi do głowy żadna. Niektóre banki właśnie to wymagają, aby otworzyć tam określone konta / produkty inwestycyjne. Znam ten warunek np. z banku VTB. W Twoim miejscu porównałbym ile dostajesz na książeczce oszczędnościowej, a ile na koncie oszczędnościowym. Być może możesz połączyć obie rzeczy i większy zysk osiągnąć poprzez inwestowanie / oszczędzanie w 1822!

Napisany przez Cici