Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kto ma dobre doświadczenia z dostawcami kredytów? Kto działa rzetelnie i jest godny polecenia? Na rynku krąży wielu lichwiarzy.

Re: kredyt mieszkaniowy z oszczędnościami mieszkaniowymi lub bez?

Napisany przez Hausbesitzer88
Cześć Forum,
Jestem laikiem w tej sprawie i chciałbym prosić was o opinię. Jeśli zadaję głupie pytania lub czegoś nie rozumiem od razu, proszę nie rzucajcie we mnie kamieniami.
Chcemy wziąć w PSD Bank kredyt mieszkaniowy na 30 000€ na naszą budowę.
Mamy teraz dwie opcje:
- Spłata przez cały okres. Związek odsetkowy (oprocentowanie nominalne 3,74%) na 15 lat z 4% spłatą. Pozostałe zadłużenie po związaniu odsetkowym wynosi około 6 100€
lub
- Spłata niższą ratą i spłatą w wysokości 2% (związek odsetkowy na 15 lat) Pozostałe zadłużenie to wtedy 18 142€, a kontrakt oszczędnościowy na 20 000€ (gotowy do przydzielenia po 14 latach i 2 miesiącach = 8 029€) z miesięcznymi oszczędnościami w wysokości 50€. Po gotowości do przydzielenia kontrakt oszczędnościowy przekształca się w kredyt budowlany z miesięczną spłatą w wysokości 160€, którą musielibyśmy płacić jeszcze przez kolejne 7 lat, aby osiągnąć pełne 20 000€.
Niezależnie od ostatniej kwestii z 160€, którą i tak uważam za głupią, ponieważ obciążenie staje się tym samym większe, po związaniu odsetkowym nominalnym mam około 4 000€ różnicy, jeśli użyję kontraktu oszczędnościowego do spłaty. Doradczyni banku powiedziała nam wtedy, że KOB służy jako zabezpieczenie na później. Mam jednak więcej długów i jeśli w takim wypadku nie użyję kontraktu oszczędnościowego, moje długi będą jeszcze większe. Nie rozumiem sensu kontraktu oszczędnościowego w tej kwestii. Wolałbym zwyczajnie zwiększyć lub zmniejszyć spłatę.
Co o tym myślicie?
Dziękuję i pozdrawiam

Napisany przez ichilas
Cześć,
oto moja osobista opinia na ten temat.