Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Rozwiązanie umowy oszczędnościowej / BHW D maxx 5

Napisany przez Sallandi87
Cześć wszystkim,

mój ojciec zawarł w 2003 roku umowę oszczędnościową na budowę dla mnie, a niestety sam jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie.

Chodzi o to: We wrześniu 2016 roku dostałem list od BHW, że moja umowa oszczędnościowa na budowę została przydzielona 01.11.2016 i teraz mogę zdecydować, czy wypłacić moje oszczędności budowlane czy skorzystać z korzystnego kredytu hipotecznego. Chciałbym teraz wypłacić oszczędności. Mój ojciec powiedział mi wtedy, żebym koniecznie skorzystał z premii procentowej. Przed tym, zanim zadzwonię do BHW, chciałbym poznać wasze zdanie. Czy faktycznie mam prawo do premii procentowej - jeśli tak, na jakim poziomie ona jest? Podczas poszukiwań znalazłem stawki procentowe wynoszące od 3 do 4 %.

Umowa została zawarta w 2003 roku. Na odwrocie listu z przydziałem widnieje następujące: Dla umów zawartych po 01.06.2011 na D maXX, §3 obowiązuje w następujący sposób: Oszczędzający na budowę może ubiegać się o zwiększone oprocentowanie, jeśli oszczędności budowlane stanowią 40% sumy oszczędnościowej. Wyższe oprocentowanie jest przyznawane wstecznie od początku umowy, jeśli oszczędności budowlane po złożeniu wniosku nie spadną poniżej 40% sumy oszczędnościowej (...)

W moim przypadku obecnie stan oszczędności wynosi około 35% sumy oszczędnościowej. Niestety zgubiłem moje ówczesne dokumenty i chciałbym wiedzieć, jak wyglądały warunki umowy w 2003 roku. Czy ten paragraf również był wtedy obowiązujący? Czy ktoś miał podobne doświadczenia i może mi coś na ten temat powiedzieć? Chciałbym tylko wiedzieć, czy mam prawo do premii procentowej i jeśli tak, jak wysoka jest ta premia. Wtedy mogę dobrze przygotować się do rozmowy z doradcą BHW.

Pozdrowienia i z góry dziękuję