Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Oszczędzanie dla dziecka.

Napisany przez Krah
Cześć,
zastanawiam się właśnie, jak najlepiej oszczędzać dla mojego dziecka. Niestety nie mam zielonego pojęcia o rynku finansowym.
Ktoś polecił mi otworzenie konta inwestycyjnego w Maxblue, ale trochę się waham, ponieważ jak już powiedziałem, nie mam żadnego doświadczenia w tej dziedzinie. Ktoś się orientuje? Oferowane są różne fundusze, a podobno mają one dość bezpieczny czas trwania. Czy można to zrobić bez znajomości rynku finansowego, czy to zbyt ryzykowne? Czy zawsze trzeba kupować nowe fundusze, czy można po prostu pozwolić im pracować?
Czy może ktoś ma inny pomysł, jak najlepiej oszczędzać dla dziecka?
Ojej, przepraszam za głupie pytania, ale w jakiś sposób jestem naprawdę niepewny i mam nadzieję, że dostanę kilka wskazówek.
Z góry dziękuję!!

Napisany przez 2tneub
Mogę tylko podać Ci mój plan inwestycyjny dla dziecka.
Na początek, po urodzeniu dziecka, otworzyliśmy dla niego konto dziecięce w lokalnym banku.
Często oferują one nadal pewne oprocentowanie do określonej kwoty, a dziecko może później samodzielnie wpłacać pieniądze lub oszczędności.
Obecnie co miesiąc wpłacamy na to konto kwotę do oszczędzania oraz wszystkie pieniężne prezenty dla dziecka.
Dodatkowo, później otworzyliśmy konto w Comdirect.
Mają tam Junior konto, które moim zdaniem ma kilka korzyści w porównaniu z zwykłym kontem akcyjnym.
Ustaliliśmy tam comiesięczny plan oszczędzania na dwa fundusze ETF, które są pobierane bezpośrednio z konta dziecka.
Fundusze ETF mają niskie koszty w porównaniu do aktywnie zarządzanych funduszy.
Dla początkującego sensowne jest na przykład zainwestowanie w ETF na MSCI World.
Istnieje różnica między funduszami dywidendowymi a kapitalizującymi.