Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Czy zwiększyć kwotę inwestycji w ETF-y? WHEN obecnie: Ginmon)

Napisany przez scj
Cześć wszystkim,
Jestem całkowicie nowy w temacie i dopiero się zapoznaję. Aby uniknąć jeszcze większych strat finansowych, zainwestowałem obecnie 4000€ w Ginmonie, w grupie ryzyka 6, plus miesięczny depozyt. Dotychczas sukces jest niewielki, ale inwestycja jest przecież długoterminowa. Chciałem najpierw to przetestować, zanim zdecyduję się zainwestować więcej pieniędzy. lokaty terminowe i inne obecnie się nie opłacają, więc myślę o przeznaczeniu całej gotówki na moje ETF-y w Ginmonie.
Czy to byłoby niemądre, czy raczej rozsądne? Zbyt mało się na tym znam, żeby inaczej mądrze inwestować w akcje. To byłby najprostszy sposób, choć niekoniecznie z najwyższą stopą zwrotu. Mówimy o kwocie wciąż na poziomie niższym środkowych pięciocyfrowych €. Mam po trzydziestce, mam stałą pracę. Nie potrafię określić, czy mogę zainwestowane pieniądze zatrzymać na x lat. Jedynym powodem, który przychodzi mi do głowy, aby je odebrać, byłaby własna nieruchomość. W innym przypadku chciałbym, aby pieniądze pracowały dla mnie i nie musiałem się nimi martwić.
Dzięki za kilka sugestii.
Pozdrawiam
scj

Re: Czy zwiększyć kwotę inwestycji w ETF-y? WHEN obecnie: Ginmon)

Napisany przez Cici
To brzmi raczej jak desperacja przed niskimi stopami procentowymi niż zaplanowana koncepcja finansowa. Najpierw zastanów się, na jaki okres zdecydowanie możesz zrezygnować z pieniędzy, jaką masz tolerancję na ryzyko, gdzie chcesz dążyć długoterminowo itp. Załóżmy, że rynek się załamie i całe Twoje pieniądze nagle będą warte o 60% mniej niż obecnie. Poradziłbyś sobie z tym? W szczególności pod kątem tego, że wtedy być może czekałaby Cię finansowanie nieruchomości itp.?

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]