Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Dwa równoległe prace dorywcze jako studentka.

Napisany przez Chen87
Cześć, jestem studentką, mam 30 lat, nigdy nie otrzymałam stypendium i od przyszłego miesiąca będę musiała sama sobie radzić, ponieważ nie otrzymam już wsparcia finansowego od mojej rodziny. Mam pracę na 450€ (10h/tydzień) i jak dotąd dobrze sobie radziłam, ale teraz są szanse na dodatkowe prace na uczelni (5-10h/tydzień), ponieważ nie mogę teraz utrzymać się tylko z pracy na 450€. I tutaj zaczyna się komplikacja, ponieważ nie jestem zbyt zorientowana w tych sprawach. Moim głównym zmartwieniem nie są zeznania podatkowe, ale informacje na temat tego, jak zarządzać dwiema równoczesnymi pracami dorywczymi, aby ani ja, ani moi pracodawcy nie mieli strat podatkowych lub w rozliczeniach. Czy ktoś zna się na tym? Będę wdzięczna za każdą wskazówkę. Pozdrawiam, Chen

Re: Dwa równoległe prace dorywcze jako studentka.

Napisany przez geld-fuchs
Cześć Chen87,
obecna praca za 450 € pozostaje marginalna. Jeśli nowa praca przekracza 450 €, wtedy jest ona objęta ubezpieczeniem społecznym, a stara pozostaje marginalna. Jeśli nowa praca wynosi mniej niż 450 €, wtedy zarobki z obu prac są sumowane i obie są podlegające ubezpieczeniu społecznemu. Pracodawcy korzystają z pracy podlegającej ubezpieczeniu społecznemu, ponieważ płacą wtedy tylko około 20% składek, a nie 30%, jak w przypadku pracy za 450 €. Ty korzystasz z pracy podlegającej ubezpieczeniu społecznemu poprzez zdobywanie miesięcy emerytalnych. Pamiętaj, żeby płacić składki na własne ubezpieczenie emerytalne, wtedy będziesz mógł skorzystać z wszystkich świadczeń związanych z ubezpieczeniem emerytalnym. Przy dochodzie do 1000 € miesięcznie w klasie podatkowej I nie płacisz podatku.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]