Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: kredyt hipoteczny z umową o pracę na czas określony?

Napisany przez KKarl
Cześć społeczności forum
Krótko o mnie: Mam 24 lata, jestem wykwalifikowanym mechatronikiem i od 2 lat studiuję inżynierię mechaniczną w niepełnym wymiarze godzin.
Moja obecna podstawowa pensja wynosi około 1900€ netto, dochód roczny wynosi 90 tys. €, nie mam żadnych bieżących kredytów.
Obecnie na sprzedaż jest mieszkanie, które idealnie spełnia moje oczekiwania.
Cena zakupu wynosi około 195 tys. € + 25 tys. € koszty zakupu.
Mój problem polega jednak na tym, że jestem zatrudniony na umowie czasowej od około 2 lat. Jeśli zostanie ona odnowiona, to koniec 2018 roku.
(Praktyka polegająca na kilkuletnim okresie próbnym po szkoleniu jest niestety powszechna tutaj)
Czy umowa czasowa jest kryterium wykluczającym w bankach, czy powinienem działać aktywnie?
Czy obecnie możliwe jest zawarcie umowy oprocentowania na 15, czy lepiej 20 lat?

Napisany przez NaTwoim13
Cześć KKarl,
- co robiłeś zawodowo przed obecnym zatrudnieniem?
- kiedy planujesz ukończyć studia?
- jaki zawód obecnie wykonujesz w jakiej branży?
Możesz oczywiście wybrać okres 15 lat, ale także 20 lat na zabezpieczenie odsetek.

Napisany przez KKarl
Abitur - 3-letnie szkolenie na mechatronika - od 2 lat mechatronik w zakładzie szkoleniowym (energetyka)
Przewiduję, że studia ukończę za około 1,5 roku, a następnie zamierzam pozostać w zakładzie szkoleniowym.

Napisany przez NaTwoim13
Z tym życiorysem i prognozą na przyszłość, czasowa umowa nie będzie stanowiła przeszkody przy wyborze właściwego banku.

Napisany przez 6Bankkaufmann
kredyt hipoteczny na budowę nie stanowi problemu nawet przy czasowym umowie o pracę.

Napisany przez NaTwoim13