Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: Ankieta: Ile procent swojego majątku inwestujecie w akcje?

Napisany przez mike12
Cześć wszystkim,

Jestem nadal początkującym inwestorem, ale jako osoba skłonna do ryzyka, obecnie lokuję całe swoje pieniądze w akcje. W zasadzie nie widzę w tym większego zagrożenia. Najgorsze, co mogłoby się zdarzyć, to możliwy gwałtowny spadek cen, a ja nie zdążę zbyć akcji na czas (w takim przypadku będę trzymał akcje do momentu, gdy kursy znowu wzrosną). To może jednak potrwać kilka lat. Podczas kryzysu finansowego w 2008 roku trwało to około 5 lat. Problem pojawiłby się, gdybym potrzebował pieniędzy w ciągu tych lat (np. na zakup nieruchomości). Oczywiście kryzys mógłby nastąpić dopiero w 2020 roku lub kiedy indziej.

W każdym razie obecnie zastanawiam się, czy byłbym w stanie z tym żyć czy nie. Chciałbym wiedzieć, jak wy to robicie: Jaką część waszego majątku inwestujecie w akcje?

Będę wdzięczny za krótką odpowiedź. W moim przypadku to obecnie około 95%.

Pozdrowienia,
Mike

PS: Jeśli już wcześniej odbyło się takie badanie, proszę podać link lub usunąć wątek i wysłać mi prywatną wiadomość. Jednak nic sensownego nie znalazłem.

Napisany przez 2utopus
46% Nieruchomości
20% Aktywa materialne
15% Akcje
9% Umowa oszczędzania mieszkaniowego
5% Fundusze akcyjne
5% Gotówka
Ale jak ci to pomoże?

Napisany przez vision
Poza nieruchomościami
70% akcji + funduszy
30% lokat terminowych
Różne rzeczy w ETF-ach
Po korekcie z ostatnich dni wartości nie są całkowicie aktualne.
Zaczynaliśmy (około 25-30 lat temu) z dużo mniejszym udziałem akcji. Można powiedzieć, że to zaczęło się dzieć samoistnie.
Dziś, na podstawie zebranego doświadczenia, bardziej postawiłbym na szerokie inwestowanie w fundusze akcyjne i ETF-y.