Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Mieszkanie za pośrednictwem kredytu ratalnego lub finansowanie wstępne za pomocą oszczędności na budowę

Napisany przez olko
Cześć,

chcielibyśmy kupić mieszkanie i otrzymaliśmy pierwszą ofertę finansowania od Sparkasse
- Wstępne finansowanie poprzez oszczędności budowlane LBS.
Finansowałem już dwa nieruchomości, ale dotychczas tylko poprzez czyste [url]kredyty[/url] miesięczne, ponieważ zawsze wydawały mi się one najlepiej dostosowane do moich potrzeb.

Ogólnie rzecz biorąc, oferta Sparkasse wydaje mi się dobra, ale nie mam doświadczenia z oszczędnościami budowlanymi.
Pieniądze byłyby wpłacane na oszczędności budowlane przez 10 lat, aż będą gotowe do alokacji, po kolejnych niespełna 8 latach nieruchomość byłaby spłacona. (wszystkie miesięczne raty są w zielonej strefie)

Tak, a teraz pojawiły mi się wątpliwości, ponieważ przeczytałem wielokrotnie, że przewidywana alokacja nigdy nie jest gwarantowana (jak również napisane to jest w mikroskopijnych drukach) i w najgorszym przypadku trzeba się godzić na drogie finansowanie tymczasowe.
Oprocentowanie depozytów wynosi oczywiście 0,1%, co jest żartem, a opłata manipulacyjna w wysokości 1,10% wydaje mi się również bardzo wysoka.
Przeliczyłem, że przez cały okres spłaty zapłaciłbym o 41.000 € więcej niż kwotę [url]kredytu[/url] (163.000)
Alternatywnie raty są zapewnione do końca okresu kredytowania, co znowu jest interesujące.

Jutro pozyskam również ofertę dotyczącą czystego [url]kredytu[/url] miesięcznego. Jednakże chciałbym dowiedzieć się od Was, czy istnieją ewentualne dodatkowe wady oszczędności budowlanych lub jakie jest Wasze zdanie.

Pozdrawiam

Re: Mieszkanie za pośrednictwem kredytu ratalnego lub finansowanie wstępne za pomocą oszczędności na budowę

Napisany przez NaTwoim13
Cześć olko,