Re: Czy bank mógłby mi wypowiedzieć kredyt? Nowe budownictwo i samodzielność.
Napisany przez Jackfruit -
- sob maja 12, 2018 9:11 am
Hej wszystkim,
Mam nadzieję, że tutaj znajdę ludzi, którzy wiedzą, jak funkcjonują banki przy udzielaniu[url]kredytów[/url] i również przy rozwiązywaniu umów.
Kupiłem nowe mieszkanie, które obecnie jest w trakcie budowy (wprowadzka za rok). Wcześniej wiedziałem, że zmienię pracę, ale powoli nie wytrzymuję i najchętniej zwolniłbym się teraz, żeby rozpocząć własną działalność. Mam oszczędności, które starczą na około 8 miesięcy. Pracuję w branży IT, a obecnie rynek wygląda bardzo dobrze. Zakładam, że szybko znajdę zlecenie (mam też kontakty) i zwolniłbym się dopiero, gdy otrzymam taką ofertę. W najgorszym przypadku, mogę uzyskać ofertę pracy na stałe w firmie, którą rozpocząłbym za 6 miesięcy. Jednakże uważam to za niesprawiedliwe i niezgodne z moim charakterem. Muszę jednak w jakiś sposób zmienić sytuację.
Jedyną rzeczą, która mnie powstrzymuje przed przejściem na własną działalność, jest nadzwyczajne prawo banku do rozwiązania umowy w przypadku istotnego pogorszenia się sytuacji finansowej lub zagrożenia istotnym jej pogorszeniem, co najprawdopodobniej jest zawarte w każdej umowie kredytowej:
https://ra-spiegelberg.de/ausserorden...verhaeltnisse/
https://www.iww.de/bbp/finanzierung/r...was-nun-f59377
4.3 Istotne pogorszenie się sytuacji finansowej
Faktyczne lub tylko grożące pogorszenie się sytuacji finansowej jest uważane przez bank za podstawę do natychmiastowego rozwiązania umowy. Pod pojęciem pogorszenia się sytuacji finansowej należy rozumieć jedynie takie zmiany w majątku, które w stosunku do stanu na początku relacji biznesowej lub po udzieleniu zgody na udzielenie[url]kredytu[/url] , wystąpiły i dla banku są bezpośrednio zagrażające.