Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Emerytura i zabezpieczenie socjalne?

Napisany przez ADMCI4
Cześć! Jestem nowicjuszem w sprawach finansów i już skonsultowałem się z wieloma niezależnymi maklerami, ale niestety nadal nie wiem, jak mam zabezpieczyć się na starość. Mój doradca podatkowy odradza mi składanie wniosku o rentę Riester, ponieważ jest ona uwzględniana przy ustalaniu świadczenia minimalnego, co ostatecznie korzysta tylko państwu. Czy inne renty również są brane pod uwagę przy ustalaniu świadczenia minimalnego, czy jeśli zakładamy najgorszy scenariusz i dostaję świadczenie minimalne na starość, to czy moje ubezpieczenie emerytalne dopłaci od góry? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wyjaśnienia. Dziękuję!

Napisany przez ADMCI4
Czy nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie?

Napisany przez PI112