- czw cze 28, 2018 6:45 am
Cześć wszystkim, chciałbym zagłębić się trochę w temat inwestycji.
Konkretnie chciałbym wziąć określoną kwotę i spróbować ją zwiększyć... Czy to poprzez jednorazową inwestycję, czy regularne wpłaty - jestem elastyczny.
Załóżmy, że ryzyko inwestycji tej kwoty, którą chcę zainwestować, nie jest dla mnie istotne. Powiedzmy, że chciałbym zainwestować jednorazowo 1000 €. Jeśli przepadnie, to przepadnie - oczywiście celem jest jej pomnożenie i kiedyś wypłacenie tych 1000 € i gra jedynie z „dodatkową” kwotą. Co polecaliby eksperci w tej sytuacji?
Często czytam, że warto inwestować w ETF-y... Jak się do tego zabrać? Jestem zupełnie zielony i naiwny w tej dziedzinie. Jak się za to zabrać? Czy mam znaleźć platformę (jaką polecacie?), na której otworzę[url]konto[/url] , a potem wybieram różne produkty po wpłaceniu swoich 1000 €, podobnie jak w sklepie internetowym, które dodaję do mojego konta, a potem mogę je sprzedać w dowolnym momencie?
Jeśli dobrze zrozumiałem, ta opcja wiąże się z niewielkimi opłatami i kosztami administracyjnymi, prawda? Natomiast gdybym otworzył[url]konto[/url] na przykład w Union Investment, musiałbym również ponosić odpowiednie koszty administracyjne. Podobnie, gdybym wybrał zarządzany produkt, za który płacę managerowi za jego pracę.
Chciałbym to podejście utrzymać w pełni „osobne”. Załóżmy, że rzeczywiście zabezpieczyłem się przed innymi ryzykami życiowymi i mam te pieniądze na „zabawę”. W przeciwnym razie dyskusja na pewno zacznie odbiegać w stronę „Najpierw spłać wszystkie długi, to najlepsza inwestycja” lub „Najpierw zabezpiecz XYZ, to przyniesie więcej niż niepewna inwestycja”.
Więc? Kto weźmie mnie za rękę i pokaże mi drogę w tym temacie?
Konkretnie chciałbym wziąć określoną kwotę i spróbować ją zwiększyć... Czy to poprzez jednorazową inwestycję, czy regularne wpłaty - jestem elastyczny.