Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Sprzedać mieszkanie w obrębie rodziny.

Napisany przez Neuling173
Dzień dobry Kochana Wspólnoto, ponieważ jestem absolutnie zielony w tym temacie, zwracam się do was. Informacje wstępne: Moja matka mieszka w domu dwurodzinnym. Do 4 tygodni temu moja babcia mieszkała na górnym piętrze. Przed śmiercią mojej babci mojej matce notarialnie przekazano dolne mieszkanie. Po śmierci babci, moim wujowi, bratu mojej matki, przypada teraz mieszkanie na drugim piętrze. To również zostało notarialnie potwierdzone. Nie mogąc nic zrobić z mieszkaną, chce je teraz ode mnie odkupić. Dzisiaj był rzeczoznawca, który oszacował wartość mieszkania na około 130 000 euro. Mam dobre relacje z moim wujem, chciałby mi oddać mieszkanie za niemal 100 000 euro. Jakie dodatkowe koszty mnie teraz czekają, jeśli odkupuję od niego to mieszkanie? Notariusz? Koszty zmiany własności? Podatek? I jaka byłaby najbardziej sensowna droga do podjęcia decyzji? Z góry dziękuję za wasze zaangażowanie. Pozdrowienia

Napisany przez finanzierung
Opłaty notarialne + podatek od nabycia nieruchomości

Napisany przez Hanomag
finanzierung pisze: Notariusz + podatek od nabycia nieruchomości
W ramach rozdziału spadku między bliskimi krewnymi często nie ma podatku od nabycia nieruchomości. Czy ma to zastosowanie także tutaj?

Napisany przez Kasi76