Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Czy udałoby się kupić Dom w Saarlandzie?

Napisany przez Evilone
Cześć, jestem z pięknego Saarlandu i pracuję jako pracownik przekraczający granicę w Luksemburgu. Niezamężny, bez dzieci, około 2900€ netto do dyspozycji i obecnie około 90 000€ kapitału własnego. W okolicy zwolnił się Dom z 1968 roku o powierzchni około 280 metrów kwadratowych. Oczywiście nie potrzebowałbym całego domu dla siebie, tylko chciałbym wynająć go 1-2 razy i mieszkać tylko na jednym piętrze, dopóki nic więcej nie jest zaplanowane w życiu prywatnym. Koszty sprawiają mi pewien ból głowy, byłem z rzeczoznawcą nieruchomości, który obliczył mi, ile musiałbym tam zainwestować. Obecna cena zakupu wynosi 220 000€, ale rzeczoznawca uważał, że jest to zdecydowanie zbyt wysoka kwota. Powiedział, że cena nie powinna przekraczać 200 000€, ponieważ dach musiałby być całkowicie odnowiony, wraz z izolacją przeciwwilgociową, która już sama kosztowałaby 45 000€. W załączniku przedstawiam w przybliżeniu jego kalkulacje. Wygląda na to, że to wymaga dużej pracy i kosztów, a kwestia, czy bank byłby zainteresowany, to oczywiście kolejny problem. Co myślicie? Czy to ma sens, czy raczej można sobie narobić kłopotów, ponieważ wynajem niesie ze sobą inne problemy i dodatkowe koszty. Dziękuję za poświęcony czas.

Napisany przez NaTwoim13